Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

Nincs megjeleníthető elem

Megvilágosodás

2008.03.13. 12:43 escaper

Eddig is éltem külföldön, jó néhány országban. Minden eddigi alkalommal tudtam, hogy vissza fogok menni Mo-ra. Most, hogy a következő lakhelyemet már mint (a tervek szerint) állandónak (vagy legalábbis minimum 4-8 évre biztosan annak) tekintem, a maoi Mo-csár kifejezetten irritál.

Eddig gyűjtöttem az érveket, hogy majd visszatekintve érthetőnek tekintsem a döntésem, de rá kellet jönnöm, hogy itt alapvetően nem értem a szülő országom működését és beláttam a változás reménytelen. Kintről nézve tényleg, mintha egy sci-fit és/vagy paródiát látnék. Tanú 3 vagy Roncsfilm 2, ami itt folyik!

Hogy pontosabban megfogalmazzam, mit éreztem amikor visszajöttem a következő nem maoi életem szervezése után:
Képzeljünk el egy átlagos amerikai film jelenetét. A férfi és egy nő az étkezőjükben a vacsora fölött vitatkoznak, kiabálnak a férfi félrelépése miatt. A férfi felugrik, beugrik a kocsijába és elviharzik.
Ezt látjuk mi.
Volt szerencsém kubai kutatókkal dolgozni jó pár éve. Elmondták, hogy mindaddig, amíg nem éltek Nyugat-Európában mit láttak ebben a jelenetben.

Egy férfi és nő láthatóan túl jól öltözöttek (tehát fiktív szereplők), egy díszletben (étkező? mi az?) roskadásig rakott asztal felett, amin olyan ételek vannak amik egyrészt darabonként több havi keresettel azonosak a feketepiacon, másrészt jegyre nem is lehet azokat kapni. És mit csinálnak? Kiabálnak! Ahelyett , hogy két pofára zabálnának és böfögve röhögnének. És miről veszekednek? A pasi félrelépett? Na és? Ez természetes.
Micsoda, hogy a pasi felugrik az asztaltól, amin ennivaló van és otthagyja? Hihetetlen! Holnap éhen fog veszni.
És több kocsi áll a garázsban. És milyen állapotúak! Ja, és persze elsőre indulnak! (Mondjuk, ez nekem is furcsa volt gyerekkoromban az amerikai filmekben :) )
Lehetetlen forgatókönyv, hiteltelen, valóságtól elrugaszkodott történet.
Azonos látvány és hihetetlen különbség a feldolgozásukban.
Pont így érzem magam napok óta.
Mindezidáig igyekeztem felsorolni, ami nem tetszik itthon és kerülni az összehasonlítást.
De be kell látnom, hogy ez tarthatatlan. Lehetetlen (vagy legalábbis az én képességeimet meghaladja) a fényről beszélni vakoknak a sötétségről beszélni, ami itt van - a fény leírása nélkül.

Tehát a jövőben a maoi szörnyűségek felsorolása mellett Embertanfolyamot is írok, hogy érthető legyen mi az, amit itthon bábozunk, míg valódi országokban megélik.

Kubaiak vagyunk egy multiplexben!

5 komment

Címkék: kultúra erkölcs

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr68379207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sainthuck 2008.03.20. 10:24:02

Isten Veled!

trainmodeller 2008.04.02. 15:20:42

Én is voltam Kubában, és tudom, hogy az emberek 0%-a gondolkodik így, ahogyan Te leírtad. Mekkora egy hülyeség már ez.
Ugyanúgy van ott is nyugati kocsi, tele asztal, jól élő kubaiak, csak a jegybolt túloldalára kellett volna átfáradnod, ahol a "másik" bolt van.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.04.02. 15:58:06

Hát bizonyára nem a jómodúval beszéltem 8 éve. Természetesen azóta már Kuba is elhúzott melletünk. Ami ugyancsak elképzelhető és egyben szomorú.
süti beállítások módosítása