Sokan azt gondolják, hogy a közlekedési helyzet állapot. Hát nem. Egyrészt, nem állapot ami Bpen van, másrészt látható, hogy a világban több helyen szervezik a közlekedést.
Itt mondjuk olyan apróságokra gondolok, hogyha 60-ról 50-re csökkentik a lakott településeken a megengedett sebességet, akkor a lámpák zöldhullámát nem hagyják évekig az előzőre hangolva. Ugyanígy az ismert az ún. halálkanyarokat, halálkereszteződéseket sem hagyják érintetlenül - legalább a statisztikáikra gondolhatnának. Ehelyett okos szakemberek átgondolják, áttervezik és ennek megfelelően át is építik.
Vegyünk egy példát, Skandináviában egyszer egy a nagyvárosba bevezető úton egy kislányt elgázoltak az iskola előtti zebrán. Másnap az egész iskola kivonult az utcára, virágok borították a helyszínt. Újabb egy nap múlva, pedig kivonult egy építőcsapat. Napokig fúrtak-faragtak. Körforgalommal és gyalogosok által vezérelhető lámpával lassították le a forgalmat. A jobbszélső sávot pedig 20km/h-ra korlátozták táblával, radarral. Imponáló gondoskodás, mégha utólagos is. A tervező nem gondolhatott mindenre, de a tapasztalataiból tanult.
És csodák-csodája Mon is vannak ilyen szakemberek! Mindenre figyelő, precíz zsenik. Távolra tekintő, a jövő folyamatait is érzekelő médium. Először 2006-ban csodálhattuk meg a tehetségét, amikor néhány gazda rebesgetni kezdte, hogy ismét traktoros tüntetést szervez. Mivel tudjuk, hogy egy lehetetlen forgalmi helyzetet évekig hagynak érintetlenül, a pár hetes tervezés-táblarendelés-legyártás-kihelyezés ebben az esetben lenyűgöző volt. Reméltük, hogy a lendület továbbra is megmarad.
És most ismét megcsillantotta nagyságát. A precíz szervező a Belváros évteizedek múlva megjelenő problémáira is gondol, ahogy a mellékelt képen látszik.
Értelmezzük! Tehát van egy Mindkét oldalról behajtani tilos tábla, amit pár méteren belül az Elsőbbségadás kötelező tábla követ.
Ha a forgalomszervező úgy gondolja, hogy a kihelyezett tábláknak van hatása, akkor miért tette ki a másodikat? Ha úgy gondolja, hogy nincs hatásuk, minek rak ki bármit is? Vagy ez egy sorozat és valahol egy fehér alapú, piros keretű négyzet is látható, csak nem vettem észre? Nem! A válasz sokkal egyszerűbb.
Egyértelműen a két tábla közt időnként megnyíló féreglyukakon áttüremkedő űrhajók a forgalmat veszélyeztető áramlását hivatott akadályozni a második tábla. Más nem lehet!
Szeretném ennek a zseninek a figyelmét felhívni, hogy szeretjük a munkásságát, illetve a "foglalkozz a vakondtúrásokkal, a hegyek majdcsak meglesznek valahogy" hozzáállását, ami vidám perceket okoz nap mint nap, de lassan az életveszélyes bicikli utakkal is foglalkoznia kellene.
Utolsó kommentek