Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

Nincs megjeleníthető elem

Embertanfolyam: Gondoskodó önkormányzatok

2010.06.14. 23:47 escaper

Érdekes, hogy különböző helyein a világnak ugyanarra a problémára, mennyire másképp reagál a köztisztaságért felelős önkormányzat.

Budapest:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

New York:

A mi városunkban még ennél is magasabb a büntetési tétel, bármikor le is merek heveredni a parkokban a fűre.

42 komment

Címkék: budapest kutyaszar városkép törvények embertanfolyam

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr952082344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kabarészínész 2010.06.15. 12:30:10

nem értem ezt a blogot. ha már elhúztál innen, akkor minek irogatsz? minek foglalkozol velünk? ha meg annyira fontos neked MO gyere vissza és építsd a jövőt.... mi sem véletlenül maradtunk. ez egyfajta kihívás. a túlélés érdekében. hogy ne legyünk eltunyult nyugatiak.. viccet félretéve fikázni könnyű, építeni nehéz.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.15. 12:45:06

@Látnokzsálya: epitek ott eleget.
A barataim, csaladom egy resze ott lakik, neha arra kell jarnom. Ott is laknek, viszont lakhatatlan, elhetetlen. Ja, es magyar allampolgar vagyok, adozom ott is.

Szerinted nem az onkormanyzatot kene kritizalnod, hogy tablat gyartat, de nem tesz a kutyaszar ellen?

Azert vicces, ha valaki szol, hogy ki van kotve a cipofuzod, akkor beszolsz neki, hogy mi koze hozza. :)

belepofazok 2010.06.15. 12:46:23

Nagoyn helyes, a fasz televan a sok kutyatulajdonossal, aki nem képes összeszedni a kutya után a sz@rt.

Itthon is kéne ezt büntetni 1000$ magasságában.

OkoskaTo:rp 2010.06.15. 12:47:34

Nálunk is be lehetne vezetni a bírságolást. Lenne néhány hasznos hatása. Egyrészt kisnyugger végiggondolná, tényleg szükséges-e két kutyát tartania egy erzsébetvárosi szoba-konyhás lakásban. Vagy eldöntheti, hogy inkább kíméli a fájós derekát, és nem hajol le a kutyaszarért, vagy inkább megkockáztat egy bírságot, ami elviszi a félhavi nyugdíját. Másfelől a bírságolás pillanatok alatt behozná a plusz közterület-felügyelők fizetését. Esetleg még jutna belőle járdára való utcaseprő kocsikra is, mint a civilizált városokban.

OkoskaTo:rp 2010.06.15. 12:50:11

@escaper: Felénk egy lepukkant (és az önkormányzat által félig széthordott) parkon van már kint évek óta az önkormányzati "Balesetveszély" tábla, amit a helyiek az "Inkább csinálnátok meg!" stb. feliratokkal dekoráltak ki. De egy egyszámjegyű főúton is olcsóbb kirakni egy 40-es táblát, mint kijavítani a kátyúkat.

lepojka 2010.06.15. 12:50:32

Én is éltem nyugaton. Ég és föld. Rajtunk múlik, hogy ez a távolság rövidüljön.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.15. 12:57:25

@OkoskaTo:rp: "De egy egyszámjegyű főúton is olcsóbb kirakni egy 40-es táblát, mint kijavítani a kátyúkat."

Fizetunk erte, csak nem ott: lassulo forgalom, nagyobb benzin fogyasztas, nagyobb amortizacio az autokban, nagyobb/gyakoribb auto javitasi szamlak.
Mondjuk piac elenkito hatasa van, szo se rola :)

Es az ideges emberekrol nem is beszeltem...

abrigados 2010.06.15. 13:10:57

Hát nem tudom, én egy francia nagyváros belvárosi részén lakom, és ennyi kutyaszart még az életben soha, sehol nem láttam, mint itt. És nem a nyugdíjasok, hanem a fiatalabbak nem szedik fel.

ÁkiBáki (törölt) 2010.06.15. 13:19:59

@abrigados: Elköltöztél Nyugat-Európa legkoszosabb országába. De jó is lehet neked.
(persze ebből a szempontból)

Publius Decius Mus 2010.06.15. 13:30:08

Látom nagyra vagy New Yorkkal. Átküldjük Demszky-t? Te csak hiszed, hogy minden az átlagemberen múlik. Mindenhol lehet építeni a primitívekre is, csak végy egy megfelelő vezetést.

Kalamona 2010.06.15. 13:34:43

nemtom, hogyan kéne képeket feltenni (csináltam vagy harmincat).
Ma fél hatkor bp. III. ker., Békásmegyer, Víziorgona utca 9, nagy zuhogásra ébredtem.
Velünk szemben egy "anya/krízisszállás van két évtizede (a bölcsöde helyén).
Holnap lomtalanítást végeznek az FKFesek.
Ne, tudjátok, meg hogy mit dobálnak ki/darabolnak fel az anyaotthonból!
Reggel óta sírok, mert amit "adományként" nekik adtam, az is ebek harmincadjára kerül, a szemem láttára.
Arról nem is beszélve, hogy a veszélyes hulladéknak minősülő gépeket, itt verik szét bárddal, kalapáccsal a kigyúrt, barnabőrű emberek strómanjai piros trikókban, amig Ők a ház alatti lépcsőkorláton pihennek.Hol vannak ilyenkor a közterületfelügyelők és a Pintérsanci által beígért rendőrök?:(
Amit itt kidobáltak, annak legalább a háromnegyede használható lenne az árvízzel sújtott területeken (sztem).

el vagyok keseredeve

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.15. 13:40:07

@Kalamona: szia!
kuld at ide: el.innen@freemail.hu

ihatethisindapassthingy 2010.06.15. 13:51:02

Oké. Szóval a budapesti belvárosban már jónéhány éve tilos a kutyaszart az utcán hagyni; általában pár ezer a büntetés, felső határa azt hiszem úgy 30.000Ft. Az nem épp 200.000Ft, de azért már nem rossz. Más kérdés, hogy még közterület-felügyelőt nem láttam kutyatulajdonost bírságolni.

Ami viszont jó hír, hogy nálunk a VI. kerületben lényegesen ritkábban találkozni manapság kutyaszarral, mondhatni már-már meglepetés ha van. Az utóbbi 10 évben az "odanézz bazz, az felszedi a kutyaszart!" pontról eljutottunk az "odanézz bazz, az nem szedi fel a kutyaszart!" helyre, ami szerintem hatalmas változás. Ha nálunk összejött, akkor az ország más területein sem lesz akadálya, csak hát az embereknek látni kell a pozitív példát.

na__most__akkor 2010.06.15. 13:53:03

Magyar ember magyarul ír, ékezetekkel. Akkor is, ha a világ más részén él, akkor is, ha a billentyűzetén ez nem látszik.

Aki nem, kapja be.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.06.15. 13:56:47

Az önkormányzatok büntetési tétele maximálva van, tényleg a 30K a plafon. Az is elég elrettentő tud lenni, ha mondjuk egy hónapban 4-6 alkalommal megvágják a delikvenst - de nem teszik. Tettenérés kell, az alapján tudnak bírságolni; viszont a kutyások nagy része sötétedés után viszi sz-aratni az ebét, akkor pedig a közteresek már nem dolgoznak...

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.15. 14:41:20

@na__most__akkor: "Magyar ember magyarul ír, ékezetekkel."
koszi a definiciot, majd mondom a hataron utlevelellenorzeskor, hogy csak az utlevelem magyar, ki vagyok en mar tagadva, nagyon :D

silveryn 2010.06.15. 14:43:13

@Látnokzsálya:

nos ebben van valami: aki elment foglalkozzon a saját dolgával. attól, hogy kint is azzal foglalkozik, ami itt megy, akkor mi a f...nak ment el?

kutyaszar és kutyaszar között nincsen különbség. kutyatartást kellene szabályozni. nagyvárosokban, adott részeken egyáltalán ne lehessen. a kutya kertes házba való, a kutyaszarral együtt.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 14:46:38

Én direkt nem szedem össze a kutyáim piszkát.

Amíg tele van minden szeméttel, miért éppen az én kutyáim piszka a baj? A többi piszok ott marad és szennyező, a kutyák ürüléke meg környezetbarát és leomlik, sőt gazdagítja a talajt. Majd ha nem látok sehol eldobott cigarettát, konzervdobozt, üveget, sőt építési hulladékot, akkor majd jöhet a kutyapiszok is. Szóval ne a negyedrangú kutyapiszokkal tessék kezdeni!

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 14:50:00

@silveryn:

"nagyvárosokban, adott részeken egyáltalán ne lehessen"

Szerintem eleve vezessük be az észak-koreai rendszert. Minden legyen tilos, s ami meg engedélyezett, az legyen egyben kötelező!
:-)

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 14:52:54

@OkoskaTo:rp:

"Egyrészt kisnyugger végiggondolná, tényleg szükséges-e két kutyát tartania egy erzsébetvárosi szoba-konyhás lakásban."

A túl beteg nyugdíjast meg kötelezően eutanizára kellene küldeni, úgyis csak szenved szerencsétlen, nem?
:-)

Meg kéne értene, hogy a kutya az ember legjobb barátja (a nő után), így családtag, azaz nem bőrönd, amit behozok, majd kidobok.

Feles Elek 2010.06.15. 14:58:39

@birca maxval:
Mondjuk azért mert fertőzésveszélyes te birka! A saját gyereked szedjen össze valami betegséget tőle, majd meggondolod, hogy összeszeded.

Kalamona 2010.06.15. 15:02:08

@birca maxval: A kutyakaki nem negyedrangú, mert az nagyon is illatos és tapadós az általad felemlítettekkel ellenében.
Egyébként meg nem bomlik le, hanem ott marad kiszáradva/fehérdve még a kertben is és ott is össze kell szedni.

cm121 2010.06.15. 15:05:21

Remélem nem hallható ki a kihagyni szándékozott személyeskedő hangnem. Tehát:

A két kép összehasonlítása fals:
1. Az első képen egy már kutyaszaros, majd véletlenszerűen meteorológiai úton feltöltött medence (amfiteátrum) látható. Ebbe belemenni fokozottan fertőzésveszélyes. Ez egy sürgősséggel kihelyezett felszólítás.
2. A második kép egy akármilyen környezetre (nem feltétlenül parkra vagy medencére) vonatkozó felszólítás.

Nyilván ilyen felszólítás kellene mindenhova és kellően magas büntetési tétel. De büntetés csak tettenérésen alapul (vagy genetikai vizsgálaton alapulhatna). DE:
1. Az emberek nemigen szólnak, mernek a másikra emiatt rászólni. Én szoknám, de nem látok tette, hogy elérjem.
2. A rendőrök nem foglalkoznak ezzel.
3. Egyszerűen nincs elég utcai járőr (rendőr, közterületfenntartó, vagy kamera) , amivel a tettenérés kivihető.
Én 07:00-20:00 között ha kutyát láttam sétáltatva, és a kutya szart, akkor azt a gazdája kivétel nélkül felszedte. Következésképpen a mocsok 100 %-valamikor a kártékony sötétben kerül ki.
Van megoldás: A városból a kutyákat ki kell tiltani (kivéve vakvezető és rendőrkutya). Aszt ámmen.

@escaper: Egy bejáratott, demokratikus, európai értelemben kulturált, nem baszogatott országban könnyű az ilyen viselkedés (t.i a takarítás) fenntartása/átvétele bevándorló által. Ezt kialakítani máshol jelentős energiabefektetés.
Ugyan még nem mondta senki, de igenis pénzkérdés. Az ahol az önkormányzati tisztviselő keresete annyi amennyi, és ő maga annyira megbecsült amennyire, a saját belső jóirányú motivációját nagyon visszafogja ám a fizetése, stb.

1. Mit kellene az önkormányzatnak? Kiküldeni 20 közterületest embert járőrbe? Nem is igazoltathat. Akkor meg hogyan büntet? Honnan vegye rá a pénzt (mármint a járőrökre) az önkormányzat az elején?
2. Ez hogyan működik nálatok? Ki bünteti a kutyatartót, kinek a bejelentése alapján?

Ez a kurva ország pedig élhető, csak nehezebben, mint amilyen lehetne.

Köszönöm.

Kalamona 2010.06.15. 15:22:43

@cm121: értem amit írsz, de az én picike istenkém áldjon meg! Ne a kutyákat tegyük felelőssé, hogy kakikálniuk kell!
Én sem szarom magam össze az Operabálon.
Miért kéne ahhoz több rendőr és...., hogy összeszed a házi kedvenced után a bélsárt?:( és azzal is vitakoznék, hogy ez pénz kérdése, mert nem az...vastag gumikesztyű, ami tisztitható és a személyes higinéia kérdése.
Nem értek azzal egyet, hogy a közösből fizetett önkormányzati embereket kéne alkalmazni azért, hogy tisztábbak legyenek a közterületek.
Mindenki szedje össze maga után, amit piszkit, ergo ha behányok egy taxiba kifizettetik a takarítás árát.
Ezt én úgy vetíteném le, hogy, összeszedem a kutyám piszkát és akkor nem kell büntetést fizetnem.

skaven 2010.06.15. 15:23:16

@birca maxval:
talan azert a te kutyaid piszka a baj, mert a hozzad hasonlo parasztok miatt nem tudok bemenni a kutyammal egy csomo parkba, mondvan, hogy "ugy sem szedi ossze senki".

egyebkent meg ne probald meg beadni senkinek hogy az urulek az utcan kevesbe karos mint a csikk... ugyanolyan gusztustalan, sot a nyaron porra bomlo, levegoben terjedo maradek elegge egeszsegtelen.

ettol fuggetlenul rettenet mennyisegu gusztustalan dolog hever az utcan, miota van kutyam, ezt meg jobban erzem. ezert is gondolom ugy hogy kotelessegem osszeszedni utana amit ossze kell szedni.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 15:23:18

@Feles Elek:

Nem fertőzésveszélyes. Sokkal nagyobb gond, ha a gyerek elesik és ráesik egy lehányt törött sörösüvegre.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 15:23:48

@cm121:

"A városból a kutyákat ki kell tiltani"

Kommunizmust nem kellene újra bevezetni???

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 15:27:22

@Kalamona:

Amikor kertben laktam, nálam lebomlott, pedig három kutyám is volt egy időben. Én azt csináltam, hogy fűnyírás után locsoltam a kutyapiszkot, ez beleviszi a talajba - igen hasznos trágya. A kutyák meg így megszokták, hogy csak füvés részre menjenek vécére, rájuk szóltam, hogy máshol ne. Amikor nagyvárosban laktam (két kutyával), a kutyák már eleve szoktatva voltak: így eleve csak akkor kezdtek hozzá a vécézésnek, ha földet vagy füvet láttak, azaz aszfalton soha.

Balance Of Power 2010.06.15. 15:52:37

@ihatethisindapassthingy: Igy van, a 6-ban kimondottan latni a fejlodest. Kimondottan ciki nem osszeszedni. Asszem nalunk raktak ki eloszor a kutyaszar-szemeteseket is.

@birca maxval: Latom, te forradalmar vagy. Mivel cimlapos a poszt, remelem allod majd a komment(bel)sarat :))) Emlekeztetsz arra a masik kedvenc forradalmaromra, aki azt mondta egyszer nekem, hogy neki a cege megveszi a berletet, de o eladja es bliccel, igy lazad.

De azert a varosi kutyatartast igenis lehetne kortlatozni olyan ertelemben, hogy nemet dogot meg bernathegyit ugyan tenyleg ne tartson mar senki lakasban. Ugyanis minel nagyobb, annal nagyobbat szarik (aposom szohasznalataval: vimesdobozt).

Kalamona 2010.06.15. 15:53:12

@birca maxval: ez most meglepett, mert nálunk a három németjuhász igencsak vastagokat nyomogat, amik még soha, sehol nem bomlottak le.
Nevelésükkor az az első tananyag, hogy egy helyre piszkítsanak, aztán a miénk a seprű, meg lapát...
Ha hiszed, ha nem, lemegyünk velük a tanyára, nem hajlandók a kertben elvégezni a dolgukat, mert ott ki van jelölve ugyan ilyen kuckó, de az valamiért nem tetszik Nekik. Így hajnalban megyünk @aratni (zacskóval) a Somlyó-szigeten (Ráckeve alatt).
Ezek után nemtom, hogy a szobatisztasági nevelésnek van-e köze az aszfalthoz vagy a földhöz/fűhöz(szerintem minden a gazdi igényességétől függ).

Nannycsuri 2010.06.15. 15:53:16

@birca maxval: ez az, jó öreg magyar mentalitás...a másik tuskónak ugyan az az észjárása, mint neked: amíg te nem szeded fel a kutyaszart, addig ő sem viszi szemétgyűjtőbe a csikket/bútort/csokipapírt stb., hanem az utcán hajítja el. Nem a szomszéd miatt kellene felszedned a kutyád után a cuccot, hanem saját magad miatt, de azt hiszem falra hányt borsó!

saik 2010.06.15. 15:53:18

@na__most__akkor: Hehe, az ilyen magyar emberektol akarom elhatarolni magam .D ..

Nalad is a fej formaja volt fontos nem a tartalom? :D

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 15:55:23

@Balance Of Power:

Nekem két szibériai höszkim volt nagyvárosban - anya és lánya.

"Emlekeztetsz arra a masik kedvenc forradalmaromra, aki azt mondta egyszer nekem, hogy neki a cege megveszi a berletet, de o eladja es bliccel, igy lazad."

Ez egy szimpatikus ember, igazi szabad lény. Az ilyenek viszik előre az emberiséget. A gúzsbakötött agyú, begyepesedett átlag, aki csak szidja a jobbakat és irígy a világra, nem viszi előre a világot.

saik 2010.06.15. 16:01:07

@birca maxval:
Nalunk a kert ele szaratottak nem bomlanak le, hanem nagyanyam szedi ossze.. Ugye milyen igazsagos is ez?

Szemetelni ugyanugy bunko dolog, csak viszonyok vannak(azon meg lehet vitatkozni melyik a zavarobb, sztem minimum egy sulycsoport).

A problema egyebkent a kozlegelok problemaja es erre(en amit eddig lattam) tenyleg a birsagolas a leghatekonyabb mod(lasd meg szingapur - nincs egy db rago(!) sem az utcakon).

Balance Of Power 2010.06.15. 16:01:56

@birca maxval: Es otthagyod a vimesdobozaikat - gratulalok. Mi meg belelepunk - kosz!

Valoban, a fent emlitett bliccelo es a magadfajta kutyatulajdonos a jobb. Akik nem dobjak el a csikket, a cigisdobozt, ragot; nem hagyjak ott a sittet, osszeszedik a kutyaszart es gyermekeiket is erre nevelik - mind luzer.

Balance Of Power 2010.06.15. 16:02:26

@birca maxval: Es otthagyod a vimesdobozaikat - gratulalok. Mi meg belelepunk - kosz!

Valoban, a fent emlitett bliccelo es a magadfajta kutyatulajdonos a jobb. Akik nem dobjak el a csikket, a cigisdobozt, ragot; nem hagyjak ott a sittet, osszeszedik a kutyaszart es gyermekeiket is erre nevelik - mind luzer.

Kalamona 2010.06.15. 16:02:39

@Balance Of Power: ezzel maximálisan egyet értek, mert lakótelepi lakásban igenis meg kéne válogatni a fajtákat. A nagy mozgásigényű fajták tartását tiltanám.Fiam szomszédságában, a negyedik emeleten (Sopronban) két pumi lakik:(

saik 2010.06.15. 16:04:36

@birca maxval:
Nalunk a sovenykerites ele szaratott nem bomlik le, hanem nagyanyam szedi ossze.. Ugye milyen igazsagos es egyaltalan huszadrendu dolog is ez? :O

Egyebkent a "kozlegelok problemajanak" hivjak ezt es (en amit eddig lattam) erre tenyleg a birsagolas a legjobb. Lasd pl szingapurt: Az eldobott ragoert is fizetni kell, makulatlan is minden utca..

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.06.15. 16:09:59

@agz:

Ahol eleve tisztaság van, ott az emberek nagyon keveset piszkolnak. De egy leromlott átlag budapesti koszos utcán abszurdum bírságolni. Először rendbe lehet hozni, aztán foglalkozni másodlagos ügyekkel. Fordítva nem megy.

Kalamona 2010.06.15. 16:12:29

@agz: nagyon bízom abban, hogy a kutya tulajok nem a büntetés elkerülése miatt tesznek előbb/utóbb valamit, hanem azért mert szeretik az állatkájukat és a tiszta környezetüket.

Most hirtelen az jutott eszembe, hogy a cigizők feketeseggűek lettek...Gondoljatok bele.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.06.15. 18:40:08

@cm121:
"A két kép összehasonlítása fals"
Nem az esozessel kerult bele a kutyaszar, hanem elotte, csak akkor az onkormanyzat le se.

"Ez hogyan működik nálatok? Ki bünteti a kutyatartót, kinek a bejelentése alapján?"

A parkoknak van gazdaja, altalaban az onkormanyzat, de vannak megnyitott maganparkok is. (Ertjuk, ugye. Csilliardosek a kozjoert koltenek.)
Mivel a park arra van, hogy gyerekek rohangaljanak benne, csaladok piknikezzenek, ezert ha belefekszel a kutyapiszokba, akkor karterites jar neked. Tobb, mint a birsag.
Tehat a tulajdonosnak erdeke, hogy figyeljen.

Masreszt a parkokban mindig van etterem, sportcentrum, focipalya. Ott altalaban vannak emberek. Ha azok latjak, hogy valaki nem takarit fel a kutyaja utan jelenthetik, amire a szemelyzet a fentiek miatt azonnal ugrik.

Masreszt vannak kozhivatalnokok, ilyenek a koztisztasagiak, parkorok, orvosok, postasok, biztonsagi emberek stb. is. Ha felemeled a hangod vele szemben, akkor letartoztatthat. Kedvesek, hatarozottak, de ha atleped a vonalat, akkor mar az o teruletukon focizol, nem fognak kimelni.

Persze johetnek a mindenfele allampolgari jogok, de normalis ember NEM vitatkozik, hanem megoldja a problemat. Aki meg hozong, fenyegetozik, lokdosodik egy hivatalnokkal, az kap 8-120 nap kozmunkat. A beteges jogalkotas miatt van Mo-n, hogy a terepjarokkal rokikartyaval lehet tilosban parkolni, de a csoro kispolszkis diplomast megbuntetik, mert nincs nala potizzo.

Persze gondolom nem mindenutt mukodik igy itt sem, de ahova (tudatosan valasztva) koltoztem ott igen.
süti beállítások módosítása