Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

Nincs megjeleníthető elem

Embertanfolyam: Starbucks - kávézás

2010.02.07. 23:11 escaper

Jó kis hiszti volt a Homáron, hogy lesz Starbucks kávézó Bp-en. Volt aki sznobizmusról, volt aki az árakról írt, volt aki védte. (És van, aki okosan írt róla)

Elmondom, hogy én azért szeretem, mert 20 évig mindenki értetlenül nézte, amint reggelente valami furcsa löttyöt iszom. És amikor életemben először Starbucksban jártam, rádöbbentem, hogy amit én a saját ízlésemnek megfelelő italnak kitaláltam gyerekkoromban, azt Chai Latténak hívják - és jobb receptjük van, mint amit én tudok készíteni.

Bizonyára érthetetlen ez Bp-en: igenis kellenek olyan helyek, ahol a rohanásban meg tud állni az ember és egyenletesen jó minőségű kávét-teát kap. Ha Bécsben, Párizsban, Londonban vagy a Távol-Keleten betérsz ide, pontosan tudhatod, hogy mit fogsz kapni. Nekem megfelelő a minősége és szeretem néhány terméküket. Van olyan, hogy vágysz egy ízre? Ha már a füleden jön ki a helyi konyha ízei az utazás alatt, és pont arra vágysz - miért ne vennél valami megszokottat?

Viszont az átlag magyar kávézóktól eltérően nem kockázatos a minőség. Itt ismerik a különbséget a mocha, cappuccino, latte, esspresso között. Bizonyára van jobb minőségű kávé Bp-en. A kérdés csak az, hogy a sok borzalmas hely között hogyan találja meg az ember, ha idegen? Egy-két rossz tapasztalat után marad a bejáratott név, minőség és ár.

Senki, akit ismerek, nem Starbucks függő. Ha Costa, Nero vagy valami helyi kávézó jön szembe, és egy rövid kávézásra-beszélgetésre az is megfelel. Tehát az is őrült, aki azért utazik valahová, hogy Starbucksban igyon. Ez pont fordítva van: azért iszik ott, mert amikor kévázna, az jön szembe. New Yorkban nehéz úgy körbenézni, hogy ne lenne látótávolságban egy.

Aztán ott van az ára. Komolyan utána számol akkor, ha kb. 5 percnyi keresetéről van szó? Mert nagyjából az amerikai középosztály esetében erről van szó. Tovább iszom, mint amennyi ideig keresném rá a pénzt.

Az egész hozzáállás olyan mint, amikor a McDonalds jött be Mo-ra. Sorban álltak az emberek, hogy ehessenek belőle. Volt aki randevút szervezett oda, volt aki születésnapot. Valaki a kapitalizmus szemetét látta benne, mások a szabadság szelét. Mostanra pont oda tartozik, mint a világon mindenütt. Egy gyorskajálda, annak megfelelő minőség és oda tartozó fogyasztókkal. Ha elmész egy kisvárosba és van 15 perced ebédelni egy tárgyalás előtt, akkor pont megfelel. Nem a pacalt fogod enni a helyi kiskocsmában, és nem is egy luxus étteremben foglalsz asztalt. Tudod mit fogsz kapni, de sem büszkeség, sem szégyen nem jár át. Fizetsz, gyorsan eszel és kész.

A Starbucks sem több, sem kevesebb. Egy gyorskávézó lánc. 

176 komment

Címkék: budapest kultúra abszurd embertanfolyam

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr241737977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.08. 09:48:44

Nem is értem... Mi van??? Menjek kávézni a westendbe, át a fél városon, mert ott van egy átlagos minőségű mekiszerű kávézó, aminek az árai az amerikai középosztály jövedelmi szintjéhez vannak mérve? Hülyeség... Budapesten vagy egy rakás kávéshop, ahogy eredeti zsákos kávéból főznek frissen, valószínüleg hasonló árfekvésben. Csak mert ez is egy amerikai márka? Ébresztő!

fingerbangs 2010.02.08. 09:55:17

a mekdonálcos párhuzam sose tud kimaradni ezekből a postokból?

Gatts 2010.02.08. 10:00:51

Szerintem a Mekis párhuzam itt tökéletes arra, hogy miről is van szó. Nagyjából ugyanaz a SB kávéban, mint a Meki kajában.
Enne ellenére biztos, hogy lesz itt sznobság és lesznek emberek, akik majd mindig megjegyzik, ha kávézni mennek, hogy mennek a Starbucks-ba. Mert csak, az úgy menő...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.08. 10:02:54

Nekem erről a Chai Lattéról egy szoptatós lány jut eszembe, bocs.

theveryguest 2010.02.08. 10:10:43

"kávézóktól ellentétben" -> kávézóktól eltérően vagy kávézókkal ellentétben

"Bárkit akit ismerek, senki sem Starbucks függő" -> Senki, akit ismerek nem SB függő.

"jön szembe" -> jut eszembe

"Több ideig iszom" -> tovább iszom

latte -> tejeskávé

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 10:13:43

Chai Latte

AZBAZMEG csajlatte

hát ez egyszerűen fűszeres tejes tea

SOK SZNOB FASZ

gargoyle 2010.02.08. 10:32:44

borzalmasak ezek a sznobok valoban. kepesek a hagymas paprikas hust is porkoltnek hivni nem is beszelve az olyan nevtragediakrol mint a traubinak csufolt szolofroccs. regenmindenjobbvolt nyilvan.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.08. 10:34:21

Hál istennek nem kávézom! Mennyi marad így naponta?

Netszamuráj 2010.02.08. 10:42:30

Nekem semmi bajom a Starbucks-szal, leszámítva azt, hogy szar. A sütemény ehetetlenül édes, a capuccino is ihatatlan, nagyjából minden termékük fogyaszthatatlanul szar. Brrr, pénz még annyira nem sajnáltam élelmiszerre, mint amit a Starbucks-ban költöttem. Asszony ugyanígy volt ezzel.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 10:43:21

@Az Olei Hagardom terroristái: ellembe te fú de jó vagy. Eccer én is szeretnék ijen kemény lenni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.02.08. 10:47:24

Azt mondja már meg valaki, hogy ez miért akkora trüváj? Minden évben van 2-3 cikk az Indexen, hogy most már aztán tényleg jön, nem mindegy?

Komolyan mondom egy normális városban - nem, Budapest nem az, az max. Demszkynek világváros, mindenki másnak, aki csak egyszer is járt már egy valódi nagyvárosban azonnal leesik, hogy ez nem az - van ilyen és a legutolsó külvárosi pályaudvar, vonatmegálló mellet is van egy. Mi ebben az a hihetetlen nagy pláne?

Lelki szemeim előtt látom, hogy a yuppie-k majd menetelnek a Westendbe (ilyen hülye helyre rakni) és veszik elő a MacBook-okat, miközben játsszák a világfit és elhitetik magukkal, hogy ők valaminek a részesei. Egy nagy sz@rt, ez az ország semminek nem részese, max. egy lehúzási pont ezeknek a cégeknek. Ez a véleményem, pont. Felőlem akár ne is jöjjön, pláne, h "vidéki vagyok" ettől aztán nem vagyunk előrébb...

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 10:48:28

@Az Olei Hagardom terroristái: megin okosan kikombináltál egy fals infót, ehhez külön gratula. De, hamár így rákérdeztél, nem kozsózok a tejával, azér iszom, mer szeretem.

TonTomika 2010.02.08. 10:49:47

Escaper for president! ...De látom sokan még mindig nem értik, hogy miről van szó, de ezt már megszoktuk, hosz magyarok vagyunk! :D

Chai Latte azért mert EZ A NEVE!

N.Zoli 2010.02.08. 10:49:54

Ha ugyanabba a Starbucksba jarsz egy even keresztul mindennap, mindig ugyanazt iszod es ismerik a fejedet, akkor is mindig megkerdik:
-kicsit, vagy nagyot?
-itt iszod, vagy elviszed?
-Kersz-e muffint, vagy sutit?

A kavek jok, a sutemenyek botranyosan szarok, atomjaikra hullanak, amint belevajod a villat es olyan edesek, hogy ephogy nem kezdesz oklendezni.

A gyerekkel otthon unatkozo anyukak egyik talalkozohelye, valamint antialkoholista randihely.

Unbiased 2010.02.08. 10:50:38

Az amerikai középosztály jövedelmére hivatkozva mentegetni a szemérmetlen áraikat - hát ez jó.

Kilgore Trout 2010.02.08. 10:55:13

Basszus, ez egy üzleti vállalkozás lesz, ha jól értem. Ha sok ember, leht őket balfasznak, juppynak (akármit is jelentsen ez), unatkozó háziasszonynak vagy bárminek nevezni bemegy és sok pénzt elkölt, akkor meg fogja érni nekik üzemeltetni. Ha kevés ember (a felsoroltak stb.) megy be, akkor nem fogja nekik megérni. Lásd egyéb amerikai szarokat Wendy's, Dunkindonát, amik megszűntek. Megjegyzem a Wendy's sokkal jobb volt, mint a meki.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 10:57:03

Úgy hiztiztek, mintha kötelező lenne a Starbucksba járni. Ekkora gond ez?

Szemes kávét szoktam venni onnan, mert jó minőségű cucc és árban sokkal barátibb, mint a "zsákos" kimérdék jaamcia blue mountanje meg a Lavazza meg ezek. Ja és mindég van valami szezonális cucc is, folyzóton változik a szortiment. Ami nekem ott varázsos, azok a pultnál vehető gagyilájtos dzsessz cédék. Annak nemtom ki lehet a célcsoportja. És azok a sütik jók, csak nem mindenkinek jönnek be a sajttorták meg azok a jenki csokis sütik.

Ja és tom, hogy ez sokaknak uszítás, de az SB sokaknak azért is bejövős, mert kíméletes szedésű kávét dolgoznak fel, direkt a dél-amerikai kistermelőket támogatva. Meg sokféle egyéb bioszart is árulnak, az most űbertrendi.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 10:57:52

@Kilgore Trout: én régen mindég azokkal a dobozos minifánkokkal jártam moziba, az jó volt, kár érte :(

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.08. 10:58:08

Ez a Starbucks is egy olyan amiről a trendi emberkék majd ódákat zengenek. Még akkor is bitang szar. Mert ez a trend.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.08. 11:00:24

@Rosszindulatú Vászka: Azért az utolsó bekezdésedet Te sem hiszed ugye!
Persze az amerikai multi meg kíméletes és emberséges! :D:D:D:D
Te is a reklámok embere vagy!

BigManRay 2010.02.08. 11:00:44

mindenki eldöntheti maga, bemegy vagy sem... ennyi.. nem kell mindig mindent tul hypeolni...

eloszto · http://eloszto.hu 2010.02.08. 11:02:22

@klarky:
"Lelki szemeim előtt látom, hogy a yuppie-k majd menetelnek a Westendbe (ilyen hülye helyre rakni) és veszik elő a MacBook-okat, miközben játsszák a világfit és elhitetik magukkal, hogy ők valaminek a részesei. Egy nagy sz@rt, ez az ország semminek nem részese, max. egy lehúzási pont ezeknek a cégeknek. Ez a véleményem, pont. Felőlem akár ne is jöjjön, pláne, h "vidéki vagyok" ettől aztán nem vagyunk előrébb..."

Leborulós szmájli :)

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2010.02.08. 11:02:28

escaper ritka értelmesen kifejtette, hogy mi a nagy szám a sb-ban. erre kitör itt mindenkiből a panelproli házmester. hogy lehet már gyűlölni egy kávézót, ami még meg sem nyitott? :D

HunVanHungary? 2010.02.08. 11:02:52

Most ez a blog arról szól ,hogy milyen szar és maradi balkáni ország vagyunk??
Ember nem feltételezem, hogy nem jártál még nyugaton,de szerintem te az a típus vagy aki az egy főre eső GDP értékéből határozza meg egy adott nemzet társadalmi fejlettségét.
Kicsit nyitottabb szemmel kéne járni és rájöhetnél, hogy az úgynevezett bezzegországok miafaszomért tartanak előrébb...nem azért amire te gondolsz.
Persze miről is beszélek egy szolgalelkű provokátornak..

Kilgore Trout 2010.02.08. 11:03:55

@Rosszindulatú Vászka: Én is bírtam a Donátot is, de mint mondtam a Wendy'st is. Jó volt a csilisbabjuk, meg a forró krumplijuk is. Meg a salátabár is. Biztosan nem miattam ment tönkre (vagy mi a tosz?) egyik sem.:)

Gukker 2010.02.08. 11:04:05

Ott is ilyen híg kávékat adnak?
A mekis párhuzam más csak azért sem jó, mert az usában a meki olcsó, alja szemét szar kajának számít. Azt azok eszik, akiknek másra nincs pénzük. A csórók. Itthon azért ez egyáltalán nem így van. Az itthoniak nagy része nem engedheti meg magának akár a havi egy gyorséttermezést sem. Azért egy szaros szendvicsért és sült krumpliért ennyit elkérni...

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 11:05:16

@Noname Cowboy: de, ugyanis a jenki biolobbi sokkal ütőképesebb, mint az ejrópai, ellembe jópár éve túltermelés van a kávépiacon, így ez nem több, mint olcsó marketingfogás. De jól hangzik.

Olvass értően:

kíméletes szedésű, miszerint biokávé. Vágod? Nem emberséges. Érted? Ez csupán annyit jelent, hogy nem géppel szedik ágakat tarolva a kávészemeket, hanem növénykímélő módon. Érted? Vágos? Részletezzem? Tudod, így a cserje is tovább él és többet terem.

Így már zöld??????????

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 11:07:27

@Kilgore Trout: ja, a wendizbe volt a legjobb hambi, meg nem préselt csirkés, hanem rendes roston sült csirkemelles volt a szenyójuk, becsületes klubszendvics, és mindenhez lehetett kérni extra szalonnát meg jalapeno paprikát. A csilijük az nekem túl lájtos volt, azt inkább magamnak főzöm :)

ancsie18 · http://missstylist.blog.hu/ 2010.02.08. 11:08:22

Teljesen egyet értek veled, voltam már több külföldi nagyvárosban, mindenhol láttam Starbucksot és teljesen ugyanazt a funkciót tölti be, mint a McDonalds. És igenis szükség van az ilyen üzletekre, mert pl a Champs Elysées-n itthoni árakon tudtam hamburgert enni a diadalív tövében, míg ebédkor egész nap kutattunk egy olyan étterem után, ahol egyáltalán meg tudjuk fizetni az ételt. Szerintem nagyon nem mindegy. És a hamburger ott is épp olyan hamburger volt, mint itthon.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 11:27:34

@HunVanHungary? 2010.02.08. 11:02:52
"Most ez a blog arról szól ,hogy milyen szar és maradi balkáni ország vagyunk??"

Nem, ez egy blog, amit azért írok, hogyha a barátaim megkérdezik, miért nem megyek Mo-ra, akkor ne kelljen hosszasan elmagyararázni.
Másrészt, hogyha mégis honvágyam lenne, jusson eszembe miért mentem el.

@theveryguest 2010.02.08. 10:10:43
Köszönöm, javítom. Éjjel irtam. :)

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 11:27:49

@ancsie18:

"Champs Elysées-n itthoni árakon tudtam hamburgert enni a diadalív tövében, míg ebédkor egész nap kutattunk egy olyan étterem után, ahol egyáltalán meg tudjuk fizetni az ételt "

Mé', baszod, itthon talán a Gerbeaud-ban meg a Váci utcán zabálsz minden nap?

OSTOBA LIBA

sannya 2010.02.08. 11:32:07

@ancsie18:

sikeres ember vagy...

elmész elizélni a sanszot,de kajára már nincs pénzed...
mint a szent márk téren,a klasszikus megjelenésű magyar túristván(fehér zokni,szandál,klottgatya,unikumos-dreheres-borsodis reklámpól,unikumos-dreheres-borsodis bézbólsapka(kötelezően elütő a pólótól))aki eszi az alufóliába csomagolt sült csirkecombot,hurka/kolbászt...
gratulálok...

ha éhes vagyok és nincs pénzem enni,akkor nem állok meg a cukrászda kirakatánál nyalogatni az üveget...
ha nincs pénzed,maradj itthon...

TonTomika 2010.02.08. 11:34:24

@Az Olei Hagardom terroristái: Azért megnézném, hogy egy idegen városban, turistaként elmennél e a város akármilyen részére, azért hogy egyél valamit...legfőképpen akkor, amikor sokan utaznak ki szervezett utazás keretében, így nincs sok idő lébecolni. -Az igazi magyar kultúra erősen meglátszik a kommentjeidben barátom! :)-

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 11:34:47

Azért jön elő mindig a McD, mert ez egy egyszerű gyorskávézó lánc. Nem a felszabadító hadsereg, és nem is prémium minőség.

@Az Olei Hagardom terroristái
"hát ez egyszerűen fűszeres tejes tea SOK SZNOB FASZ"

:D mert mást iszom reggel, mint Te attól sznob lennék? :D
hu.wikipedia.org/wiki/Sznob

Picur87 2010.02.08. 11:35:48

Csak hogy tisztázzam, a Chai Latte chai fűszerkeverék (gyömbér,szegfűszeg,fahéj,bors,szegfűbors) vagy szirup, amit tejbe tesznek, a Chai pedig maga a tea, amit tejjel szoktak ízesíteni vagy gyakran abban feloldani, de ettől még chai teának hívják. :)
Van még egy kávézó lánc Budapesten, a Coffeeshop Company (Múzeum krt. , Corvinus egyetem lába, Aréna plaza, Capital Center), ahol lehet a Starbuchoz hasonló kínálattal és minőséggel találkozni (ott dolgoztam én is :)). Persze a Starbucks a bajnok, kár, hogy nekünk még nincs

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.08. 11:36:00

@Rosszindulatú Vászka: Én értettem. De Te nem. Nem baj. Ettől még kék az ég.

Picsasereghajtó 2010.02.08. 11:36:32

Amerikát soha nem fogja a világ filmipara felülmúlni, cserébe a kávéjuk alulmúlhatatlan. :)

Egyébként nem értem ezt a hisztit. Ugyanaz mint az iTunes körül, idejön valami újabb amerikai fogyasztási egység, és akkor mi van? Ezer helyen lehet kávét inni Budapesten, speciel a Westend pont nem az a hely ahova beugrom melóba menet mert a fasznak van kedve álló- és mozgólépcsőzni egy kávéért. Főleg, ha az valami amerikai típusú lötty.

Bambi101 2010.02.08. 11:36:55

Nekem "konkrétan" az életemet mentette meg a SB!
Többször kellett üzleti ügyben Kolozsvárra mennem, ahol már több, mint egy éve van SB. (Romániában!!!) Elveszve egy idegen országban, ahol néha kiszállítanak a taxiból, mert magyar vagy, néha meg meghívnak magukhoz vacsorázni, csak mert magyar vagy, nekem nagyon is jól jött. Szívem szerint azt írnám, hogy multikultúrális, de úgy is bele fogtok kötni... Nekem mindenesetre sokat segített, hogy a nap végén volt egy hely, ahova bemehettem és nem éreztem magam elveszettnek, mert pontosan tudtam, hogy mit fogok ott találni. Ráadásul én még a capuccino-jukat is szeretem...

TonTomika 2010.02.08. 11:40:02

@sannya: Te pedig egy savanyú ember vagy! Miért ne menjen ki kulturálódni? Nem azért megy ki, hogy zabáljon, nem a francia konyhát akarta megismerni, csak Párizst. A kaján lehet a legjobban spórolni!

Ez itt sztereotípia. Attól még mert valakinek nincs sok pénze, még járhat neki a kultúra élvezete, és az utazás. Diákok, fiatalok, akik nem apuci meg anyuci pénzén élősködnek, szerinted hogy nyaralnak? :) Nem kajára megy el a pénz az biztos...

Picsasereghajtó 2010.02.08. 11:42:45

@sannya: Párizsban én sem nagyon mertem beülni sehová. Amikor megérkezés után bemetróztunk a belvárosba (még csak nem is elizé) és 9 azaz KILENC euróért adtak egy korsó sört, az elvette a kedvünket a további kísérletezgetéstől. Megvettük a bagettet, sajtot és más finomságokat a helyi kisboltban, és jól elvoltunk vele egy hétig. Na jó, egyszer bementünk egy mekibe, de azt is csak azért mert épp útba esett.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 11:44:59

@Bambi101: Pont ugyanezt éreztem egy koncert után másnaposan: életet ment. :)

sannya 2010.02.08. 11:46:39

@TonTomika:

nem vagyok savanyú ember pajtás,nagyon nem...
csak mosolyogni tudok az ilyen szerencsétleneken...
itt megy a vergődés,hogy világváros legyünk,meg milyen szinten is vagyunk,kint meg nem futja egy turista menüre sem,ami nem drágább,mint bármelyik megdobálszos menü vagy hamburger...
no,mindegy,abszurdisztán...

sannya 2010.02.08. 11:50:08

@Sün! balázs:
no,ott a pont...
megvetted a bagettet,a helyi sajtot,finomságokat...
ennyi...
:)))
nem azt mondtam,hogy csak 3michelin csillagos étterembe kell menni...
amúgy mindenhol van turista menü,kb 10 euroért kapsz egy levest,főételt,pohár üdítőt/vizet...
sajna egy időben sokat jártam a marseille-lyon-paris tengely mentén...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 11:52:31

Na, végre valaki, aki már megfordult ilyen helyen. Be tudnád nekem lőni a kávéjuk minőségét? Mondjuk úgy, hogy eddig igazán jót az Alexandra kávézójában, meg egy marhajó szendvicsezőben ittam, a Mammut mellett (Retek utca...?). Köröket vertek a Costára. Starbucks kb. hol lehet ezek közül?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.08. 11:58:05

komolyan nem értem ezt a dühös indulatot, amit itt látok... miért fáj egyeseknek, hogy jön a Starbucks? én kimondottan örülök neki, mert Stockholmban sajnos nincs, majd ha Pestre látogatok, biztosan elmegyek, no nem beülni, de elvitelre egy jó nagy vaníliás lattét biztosan :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 11:58:45

@neccharisnyás útonálló 2010.02.08. 11:52:31
Nekem ezek a láncok mind ugyanannak tűnnek. Szóval a szavazatom Costa=Nero=SB. Mintha a Segafredo jobb lenne, de lehet hogy a memóriám csal. :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.08. 12:00:20

Egyszer talan kiprobalom.

Amugy ez csak inkabb a felhajtas es az ingyen reklam ami meg a blogokban a nyomorult gyorskavezo korul.

PPZ 2010.02.08. 12:01:42

Én Londonban lettem Starbucks függő. Amióta először ittam kávét, föggő vagyok, de itthon nagyon sokáig csak rettenetrossz kávékat ittam mindenhol. Aztán megjelentek a Semiramis és hasonló kávézók, ahol végre nem csak az "alja robustákból" készült kávékat lehetett kapni, és úgy éreztem hogy javul a helyzet. Egyébként az árakat összehasonlítva nem vészes a Starbucks. Tudom, mert egyrészt amikor Londonban járok, naponta egyszer biztosan beülök valamelyikbe, másrészt amikor nem járok arrafelé, az ismerősöket kérem meg hogy hozzanak néhány csomag kávét.
Ez az egész szerintem csak a szokásos, tipikusan magyar hiszti, amire semmi szükség nincs. Aki szereti, annak megvan az oka rá és örül neki. Aki ellenzi, az vagy nem kávézott még egyikben sem, vagy elfogadott és a saját szájízére alakított egy ideológiát (és teszi ezt majdnem mindennel), vagy megkóstolta és egyszerűen nem jött be neki. Ilyen is van, de minek emiatt teljes erőbedobással, csípőből anyázni valami újra? A Starbucks nélkül is annyira le vagyunk maradva mindentől, minden érzéstől ami már 1-2000 km-en belül érezhető (tisztaság, emberbarátság, stb) külföldi városokban, hogy hihetetlen. Miért pont ez fáj?
Ráadásul a Starbucks pont nem a tipikus amerikai kávézó, mert eredetileg az olasz kávézók szolgáltak mintául, a pörkölési technika is onnan származik, a gépek is, stb. De mivel amerikai, nyilván ott kint sikerült a helyi ízléshez igazodó víz ízű izét gyártani a legjobb kávéjukból is. Ezt nem tudom, arrafelé még nem jártam.
Amúgy én tartok tőle, hogy mint minden ami végül idekerül, ez is túlárazott lesz, aztán majd hamar csődbe megy, hamarabb mint a Wendy's ment.
Na de azt hiszem erről a témáról nekem is kell egy posztot írnom :)

Picsasereghajtó 2010.02.08. 12:03:18

@Rékuc: Egyáltalán nem fáj, csak nem értem mi ez a nagy hiszti körülötte hogy két nap alatt kétszer címlapra kell tenni.

Ha én nyitok egy kávézót sokkal jobb kávéval mint amit a Starbucks ad, kapok-e ennyi ingyenes reklámfelületet az Indexen?

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 12:03:23

@Rékuc: Szia Rékuc! Hiányolom a Fika blogot.
Bár értem, régebb óta élsz másutt, Neked már fölösleges írnod a listádat, mi zavar(t) Mo-n.

PPZ 2010.02.08. 12:05:58

@Sün! balázs: Nálam kaphatsz reklámfelületet, sőt ha annyira jó, akkor leszek a céged marketingese is, hogy terjesszem az igét :)

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 12:07:15

@Rékuc:

A phasomé kell LATTÉZNI AZT A SZERENCSÉTLEN TEJET?!!!!!!

Sok köcsög SZNOB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 12:11:49

@Bambi101:

Szerencsére BP-ről kivonultak a románok.

Persze magukkal is vittek minden komoly mozdítható értéket..

(komoly: ipari gépeket, szinte komplett gyárakat)

TonTomika 2010.02.08. 12:13:10

@Az Olei Hagardom terroristái: Te pedig kulturálatlan vagy, mert nem tudsz normális hangnemben fogalmazni... 1:1 :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.08. 12:13:10

@Sün! balázs: ha évtizedek munkájával felépített, világhírű kávézóláncod lesz, bizonyára igen.
@escaper: hali :) valóban kifogytam fikatémából hálistennek.

@Az Olei Hagardom terroristái: hát neked meg mi bajod?

PPZ 2010.02.08. 12:13:53

@Az Olei Hagardom terroristái: A te nicked miért Olei Hagardom terroristái? Gondolom mert ezt a nevet választottad :) Na, a Starbucksban (meg rengeteg más, sőt itthoni kis kávézóban is) ezt a nevet adták neki. Nyilván értik azt is ha tejes kávét kérsz (én is szoktam így kérni, Starbucksban is). Tök egyszerű. Ha ez zavar, akkor zavarjon a video kamera, a monitor, a video magnó, az LCD tévé kifejezés is. Az is sznob külföldi kifejezés :)

De minek ezen kiakadni? :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 12:15:03

@Sün! balázs 2010.02.08. 12:03:18
"Ha én nyitok egy kávézót sokkal jobb kávéval mint amit a Starbucks ad, kapok-e ennyi ingyenes reklámfelületet az Indexen?"

Igen, igen, csinálj! Tök jó lenne, ha Bp-en lehetne reggelizni! Nincs is annál jobb, mint egy családi kávézóban kezdeni a napot.
Északon a tavaknál be lehet térni a családi ebédekhez a kirándulóknak - persze, ha ki van táblázva. Igazi eredeti, jó helyi ízek, barátságos emberekkel.

Nem a láncon van a hangsúly, hanem, hogy egy kévázó BIZTOS elfogadható (vagy akár jó) minőséget adjon. A rossz pedig menjen csődbe azonnal. Mo-n jelenleg az átlag (amennyire nemrég tapasztaltam) a borzalmas kategória.

TonTomika 2010.02.08. 12:16:34

@escaper: Osztom a véleményt! Sajnos az én érzékeim szerint, a legtöbb ember inkább mennyiség, mint minőség orientált kis hazánkban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 12:16:59

@PPZ: "A Starbucks nélkül is annyira le vagyunk maradva mindentől, minden érzéstől ami már 1-2000 km-en belül érezhető (tisztaság, emberbarátság, stb) külföldi városokban, hogy hihetetlen. Miért pont ez fáj?"

Tökéletesen egyet tudok érteni. Elég csak Bécsbe elmászni, és látva, hogy ott hogyan, mit művelnek az emberek élet címén, az ember elszégyelli magát, hogy itthon ott vágja át a másikat, ahogy hagyják. Ott meg valamiért nincs kedve ilyet csinálni. Komolyan, ha már ott tartok, hogy meg vagyok hatódva velőig, hogy a sok pénzemért cserébe viszonylag kulturáltan utazhatok reggelente melóba az átlaghoz képest felsőkategóriás elővárosi dízelvonatokon, ott bizony elég nagy gondok vannak. SOHA AZ ISTENBE nem fogunk továbblépni a kádári tespedtségből, és kicsit közelíteni az aktuális korhoz és viselkedési normákhoz ilyenfajta mentalitással.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 12:18:36

@PPZ:

Én az ostoba hypeolástól

és az ostoba, beetetett sznoboktól

vagyok "kiakadva".

PPZ 2010.02.08. 12:21:05

@Az Olei Hagardom terroristái:

Az jogos, azt én sem szeretem, pláne azt ha valaki ész nélkül ilyen. Én már szelektálok ilyen szempontból. De ahogy te hangot adhatsz a véleményednek, úgy hagyd a többieket is, és akkor mindenki nyugodtabb marad. Hidd el, neked is jobb lesz. :) Ha találsz egy Starbucks gyűlölő posztot valahol, akkor meg lehet együtt utálni. És akkor még jobb lesz :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 12:23:35

@Az Olei Hagardom terroristái:
A Latte nem tej. Ahogy tudom a tej belekerülése (gőzölt, hideg, meleg stb.) és az aránya különbözteti meg a "tejes kávékat".
A hosszú lépés, a házmester és rövid fröccs is ugyanaz, mégsem sznob valaki, ha kimondja.

És a Mythbustersben bizonyították, hogy nem mindegy, hogy rázott vagy kevert Martinit iszol. :)

PPZ 2010.02.08. 12:29:29

@neccharisnyás útonálló: Bizony. Sajnos :( Én úgy érzem hogy a magyar népbe ez bele van kódolva. Sajnos. Hihetetlenül beleszerettem Hollandiába és - a maga összes hibájával együtt - Londonba, kész kínszenvedés hazajönni utána. Pedig annyira tudnám szeretni ezt a várost, de mindig tesznek róla az emberek hogy elegem legyen mindenből. Azért nem adom fel, mert reménykedek, és próbálok úgy élni ahogy szeretném hogy mindenki éljen, komolyan, megállok a kocsival ha valaki át akar menni előttem az úton; figyelek az idiótább fajta motorosra és biciklisre is; beengedem magam elé még a pofátlanul, index nélkül elém vágó 20millaplusz-os parasztot is, nem próbálom letolni, nem anyázok. Nem bazmegelek lépten nyomon mindenért, nem kötök bele a másikba, ha kell segítek másoknak buszon, villamoson. Próbálom lenyelni hogy sok szolgáltató és kereskedő úgy érzi hogy még mindig ő van értünk, és idiótaként kezel. Próbálok nem veszélyesen közlekedni, tolerálni a szolgáltató cégek hülyeségét és nem leordítani az ügyfélszolgálatost, és még sorolhatnám. De nehéz ha közben meg te vagy emiatt az idióta és mindenki belédrúg. De persze ez csak a jéghegy csúcsa és nem kapcsolódik szorosan, de a lényeg az, hogy szeretném itt is jól érezni magam, de nehezebben megy mint mondjuk Rotterdamban. Persze ezen egy Starbucks nem segít, csak annak aki szereti, egy picit jobb lesz és talán hozza az érzést is, amit vár. De majd úgyis kiderül hogy így lesz-e.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 12:29:47

@Az Olei Hagardom terroristái: te télleg nem tucc olvasni, vagy csak simán irrizálsz. Latténak a tejeskávét hívják a kávéfüggők. És persze, a sznob hüjék nevezhetnék magyarul is igaz?

Csak az megint másik ital. De mindegy, valóban kék az ég.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.08. 12:32:12

@PPZ: "A Starbucks nélkül is annyira le vagyunk maradva mindentől, minden érzéstől ami már 1-2000 km-en belül érezhető (tisztaság, emberbarátság, stb) külföldi városokban, hogy hihetetlen. Miért pont ez fáj?"

Azért, mert a Starbucks csak illúzióját adja a fejlődésnek, és a Starbucks megjelenése után sem leszünk közelebb a Nyugathoz egy centivel sem. Nagyobb fejlődés lenne, ha nem esne szét alattam a BKV busz amivel odajutok egy bármilyen kávézóba, legyen az akár egy magyar tulajdonú, klasszikus pesti kávéház.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.08. 12:34:21

Mostantól mindennap ez a Starbucks lesz a fő téma az Indexen?

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 12:39:43

@PPZ 2010.02.08. 12:29:29
@neccharisnyás útonálló
Pont ezt érzem. Olyan jó lenne Mo-n is élvezni az életet, és nem kátyúból kutyaszarba lépni (átvitt és közvetlen értelemben is).

Talán tudjátok ezt értékelni, hogy egy választásnál már mekkora mélységet ért el Mo.
Kicsit igérünk és azt sem tartjuk be:
elinnen.blog.hu/2008/06/27/az_igeret_foldje

PPZ 2010.02.08. 12:41:19

@Gery.Greyhound: Az idézett mondatom lényege kb ez volt. A válaszodra azt tudnám mondani, hogy
a Starbucks ráadásul nekem csak egy kávézó a sok közül, amit valamiért jobban kedvelek a legtöbbnél. Nekem nincs szükségem illúziókra vagy ideológiákra, de ha már itt tartunk, lássuk be, rengeteg magyar tulajdonú szolgáltatás (vagy bármi), egyszerűen gáz. Még mindig divat a "gyorsan gazdagodjunk meg és basszuk át a kurvakibaszottvevőt aki egyébként csak nyűgnek van, de ez a szar jó lesz neki is" -hozzáállás. Annyira szeretném látni hogy nem az az általános hozzáállás hogy pár hónap alatt akarnak meggazdagodni úgy hogy átbasszák azokat akikből élnek. Valahogy a magyar ember képtelen hosszú távra felépíteni valamit, az meg a legtöbbször nem is érdekli hogy a minőséghez mennyire van köze. Így ami ki tud emelkedni, az legtöbbször (de nem mindig) simán vakok közt félszemű, az igazán minőségi szolgáltatás meg olyan drágává válik, hogy szinte megfizethetetlen.
Bármilyen szempontból nézhetjük, egyetértek veled is. A BKV-ról meg beszélhetnénk, felhozhatnánk példának ezer másik "külföldi BKV"-t, abban is vastagon lenne tanulság.

Plumper 2010.02.08. 12:43:03

@PPZ: mert Pannóniában kb. 800 Ft qrvasok egy kv-ért, azért.

PPZ 2010.02.08. 12:49:04

@escaper: a választások és általában a politika témáját inkább kerülném. Van egy tutijó elméletem a probléma megoldására, de szerintem nem lenne senki aki támogatná, pedig pár év alatt a világ mintaállama lehetnénk, csak sajnos(?) sok random kiválasztott politikusunk életébe kerülne :DDDDDD
Amúgy a kampányidőszak, meg általában a választások...húbazze. Már alig várom hogy kivétel nélkül az összes kopogtatócédula gyűjtő lelkivilágába taposhassak. Pedig nem is ők tehetnek róla, de ők a hírvivők, úgyhogy sajna...
Szóval igen, sajnos ez van, de talán egyszer ez is elmúlik. Bár lehet hogy ez is csak álom marad. Pláne azt látva hogy a régebben ígéretesebbnek indult politikusok hogy elkurvultak ilyen-olyan okokból és még van pofájuk (a többieknek is) azt hazudni hogy értünk teszik, amikor nyilvánvalóan le vagyunk szarva.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 12:49:29

@Plumper: monnyuk ebben nem a SB az egyetlen versenyző. A CoffeShop Company meg a Café Heaven senem olcsó. De ezen a gondolaton továbbmenve a Haagen Dazs sem hunkonform, meg a Guiness senem. Hát így megy ez.

musi 2010.02.08. 12:49:36

márpedig a kis vendéglőben nem csak pacal van te nagyon hülye, hanem normális kaják, és inkább ott eszem mint a hányás-mekdonácban. kávét is inkább megveszem a sarki közértben 100 Ft-ért. starbucks-ba meg járjon a sok agymosott birka SZNOBKODNI, vagy épp mert túl kicsi a pöcse és valahogy kompenzálni kell.

mixerzoli 2010.02.08. 12:52:15

Volt szerencsém Londonban tölteni a nyarat! Az volt a legnagyobb bajom , hogy nem lehet normális kávét kapni. Főképp a Starbucs-ra gondolok. Híg löttyöket készítenek rengeteg tejhabbal ami köszönőviszonyban sincs az olasz kávézással. A Costa volt az egyetlen ahol szívesen kávéztam. Szerintem nálunk nem is lesznek ezek a láncok igazán sikeresek, mivel rengeteg a jó kávézó ahol felszolgálják a jól elkészített kávékat.

PPZ 2010.02.08. 12:59:24

@Plumper: Ezt most nem értem pontosan, de megpróbálok válaszolni. Valóban, a legtöbb embernek sok. Azt hiszem, itthon talán én is jobban meggondolom az ilyen költségeket, mert én sem igazán tehetem meg. De úgy vagyok vele hogy túl rövid az élet a sok szarhoz, igyekszem kerülni azt, ami gyanúsan olcsó. Ez még nem jelenti azt hogy felvet a pénz. Időnként hajlandó vagyok többet áldozni, akár luxusnak tűnő (vicces hogy a "gyorskávézó" itthon képes luxus kategóriává válni, de ez megérne egy külön tanulmányt) dolgokra költeni, ha úgy érzem hogy ettől nekem jobb lesz. De gondolom ezzel sokan vagyunk így. Akinek meg mindegy hogy pl milyen kávét iszik, az úgy fog elmenni a Starbucks előtt mint a California Coffee Company a Costa, a Gerbeaud vagy a többi kisebb-nagyobb (nevű) kávézó előtt, mintha ott sem lenne, és megveszi 80 forintért az automatából.
Egyébként én semmit nem tudtam a Starbucksról amíg egyszer be nem mentem a British Museum kijáratánál az egyikbe. Vagyis nem a marketing győzött meg. Bementem, vettem egy Latte Macchiatot (bocs azoktól akik utálják ezeket a neveket, de erre még nem hallottam magyar megnevezést, pedig ez is "csak" tejeskávé) és megvolt a húbazzeg érzés amit régóta kerestem és csak Semiramisban éreztem, de az drágábbnak tűnt. Azóta amúgy olvastam a Starbucksról könyvet, és eléggé másképp látom a dolgot. Az sem csak úgy lett, hanem az is egy olasz kávé imádó ember álma volt, amire mindenét feltette. Itthon is vannak példák, meg sajnos ugyanezeknek a tönkre tételére is.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:02:43

@ musi 2010.02.08. 12:49:36:
"márpedig a kis vendéglőben nem csak pacal van te nagyon hülye, hanem normális kaják, és inkább ott eszem mint a hányás-mekdonácban"

Ezt írtam:
"ha van 15 perced ebédelni egy tárgyalás előtt, akkor pont megfelel"
Ennyi idő alatt rendeléssel együtt ki sem hozzák egy étteremben a készételt, nem szólva a frissensültekről.

És persze, én sem a mekibe megyek enni, csak ha pont annyira van idő. Randizni sem mennék SB-ba.

Grigorij 2010.02.08. 13:05:01

Istenem, hogy a mai zselések mennyire ostobák!
Most kávézni akarnak vagy egy márkanév alatt közösen rejszolni?

Mert ha kávézni, akkor ahhoz kávé kell!!!
Kávét pedig lehet vásárolni, fogyasztani a kávézókban!

Én sznob KÁVÁZÓ vagyok, de nem a boltlánc NEVE alapján válogatok, hanem hogy honnan való a kávébab és milyen a pörkölése!

Ki kell próbálni mondjuk a olasz pörkölésű guatemalai vagy kolumbiai kávét a kávézóban, majd venni otthonra egy nagynyomású, legalább 16 bar-os presszófőzőt!

De tudom, a bizonyos életkor alatt még a név az elsődleges! Hajrá marketing!

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:06:09

@PPZ 2010.02.08. 12:59:24
"vicces hogy a 'gyorskávézó' itthon képes luxus kategóriává válni, de ez megérne egy külön tanulmányt"

Igen, igen! Pont ezt akartam elkapni az írással, szólj, ha sikerül megfogalmaznod!

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:07:17

@musi: ha neked a 100 forintos papírpoharas közértes kávé a fogyasztás csúcsa, talponállva sebtibe ledöntve, hát szerencsés vagy, a többihet nem tudok hozászólni :)))

@mixerzoli: szted ki állította, hogy a SB amerikai hosszúkávé pariban van a talján cuccal? Csak kérdem. Jelzem, a SB-ben van rendes nagynyomású főzővel gyártott ristretto meg espresso is.

PPZ 2010.02.08. 13:07:39

@musi: Jó hogy megpróbálod megismerni a vitapartnereid mielőtt vagdalkozol. :) Szeretem az ilyeneket. McDonalds-ot (és általában a többi hasonlót) gyűlölöm, sarki közérti instant automatás 100 forintos kávét is gyűlölöm. A kis éttermek finom kajáit imádom (ilyenekbe járok pont emiatt). Kompenzációra nincs szükségem semmilyen téren, éppen egy 12 éves Suzukival járok mert úgy gondolom hogy A-ból B-be jutni pontosan megfelelő, pláne városon belül, Starbucks kávét meg azért szeretem, mert ízlik. Illetve otthon magam főzöm (darálom, stb) a kávét, de - és ezért elnézést kérek, tudom, sznob köcsögség - nem sajnáltam a pénzt a kávéfőzőre, még ha nem is valami hű de drága, és megválogatom az alapanyagot, ami leginkább arabica. Végigpróbáltam az összes kávét az üzletekben, épp msot csalódtam iszonyúnagyot a mások által péniszhosszabbítóként kántálva istenített Davidoff kávéban, egy ideje az összes 600 forintos Segafredoban, és még sorolhatnám. Ha nem nekem szóltál be, akkor bocs, de úgy láttam igen.

goumba 2010.02.08. 13:07:57

ez most téleg, de télleg, de télleg ki a f@szt érdekel?

vivax 2010.02.08. 13:07:59

no coke, no mcdonalds, no starbucks
alapszabály

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:13:05

@Grigorij 2010.02.08. 13:05:01
"majd venni otthonra egy nagynyomású, legalább 16 bar-os presszófőzőt!"

Pontosan azt írtam, hogy nem a prémuim kávézásról szól, hanem a gyors fogyasztásról (l. meki párhuzam).
Ha fáradt vagy egy tárgyalás előtt/után, tényleg hazaugrasz kávét főzni? Vagy bemész egy ismeretlen Bp-i kávézóba, HÁTHA jó lesz a kávé?

Nagyvárosokban a kis kávézok (esetleg) a prémium minőség, a láncok a megbízható egyenminőség.
Bp-en pedig orosz rulett 5 tölténnyel egy ismeretlen presszó...

PPZ 2010.02.08. 13:14:19

@escaper: Pedig van olyan Starbucks ahol nyugodtan lehet randizni. Vannak ahova egész napra kitelepülnek laptoppal melózni is az emberek, tisztára olyan mint itthon lehetett régen - túlzással, persze - a Pilvax. :)Ma már ők sem csak a gyorskávézásra mennek rá, mint ahogy a McDonalds-nál is van külön nyugis kávézó (bár nekem ott a kávék nem az igaziak, valami hiányzik belőle. Nem túl sok, de hiányzik).
Nehéz lesz megfogalmaznom a gyorsétterem/kávézó mint luxus témakört, meg hirtelen eléggé szanaszét vannak a gondolataim, túl sok szempontból akarnám megközelíteni, de összehozok egy posztot "otthon" és folytathatjuk a dolgot. Lehet hogy kell 1-2 nap, de megírom, bár most épp más témába kezdtem bele.

@mixerzoli: jaja, ahogy Rosszindulatú Vászka mondja, nem csak hív lötty van, sőt, nem csak sima kávé. Ráadásul eleve nem az amerikai kávé volt a kiindulási alap a Starbucksnál, hanem az olasz. (egyszer kaptunk ajándékba egy kekszes-banános vaníliafagyis kávét. én nem igazán szeretem az ilyen desszert kávékat, de az konkrétan ütött :)

Na, csak visszajutunk a kávé témakörhöz szép lassan a hőzöngések közözz :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.08. 13:15:00

@escaper: "bemész egy ismeretlen Bp-i kávézóba, HÁTHA jó lesz a kávé? "

Nem, bemegyek egy ISMERT budapesti kávézóba, ahol TUDOM hogy jó lesz a kávé.

PPZ 2010.02.08. 13:18:04

@escaper: Azért néha a válaszokon azt érzem, hogy konkrétan leszarják hogy miről van szó, csak lehessen fikázni mert az jó :)

@goumba: feltételezem hogy az emberek szeretnék megismerni a vitapartnert mielőtt állítanak róla valamit. Mivel olyan dolgokat vágott a fejemhez amihez nincs közöm, gondoltam elmondom mennyire kurvára mellélőtt. Én is elmondhatom amit akarok, nem? Ha nem, akkor az nem vita, csak értelmetlen vagdalkozás. De egy rakás hozzászólót már rég nem érdekel a dolog kiindulópontja. Amúgy meg kit érdekel hogy téged érdekel-e?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 13:19:17

@PPZ: Nem akarlak túlzottan elkeseríteni, de szociológusok kb. 50 évet jósolnak a dolog megszűnésére. Magyarul, hogy a társadalom levetkőzi ezt a kádári "kitaposom a beled, mert én vagyok a dzsungel királya" kispolgári mentalitást. (mielőtt az érzékenyek kiakadnak, megjegyzem, NEM, ez nem sznobizmus, hanem a rögvaló) Először marha soknak tűnt, aztán elkezdtem számolni. Tegyük fel, vagyunk most X-en, akiknek kinyílt a csipája és emberként akarják élni az életüket, becsülettel végrehajtani azt, amit rájuk bíznak. Gyerkőcöket már valszeg így fogod nevelni (az 20 év), akik szintén a sajátjaikat(újabb 20). Kb. addigra fog akkumulálódni a társadalomban a jelenség, értsd megfordul az arány és többen lesznek azok, akiknek ez számít majd normálisnak.
Egyébként hihetetlen, hogy közel 50 év ekkora kárt bír tenni egy nemzetben.

Bocsánat az OFFért.

PPZ 2010.02.08. 13:22:36

@Gery.Greyhound: Akkor te is sznob vagy, mert ismertbe mész és szereted amit ott adnak? Nem hát. Na ugye? :) A Starbucks és az ismert budapesti kávézó közti különbség csupán a marketing és a piac mérete amin szerepel. Nyilván a minőség is, de az egész úgyis ízlés dolga, mint az most a hozzászólásokból is kiderült.
Az a kurvanagy szerencsénk, hogy van választási lehetőségünk, és mindenki mehet ahova szereti. Ami nem jó, annak lehet akármilyen a marketingje, csak egyszer fogják kipróbálni az emberek, illetve egyre kevesebb ember fogja egyszer kipróbálni, aztán megdöglik. Ez az élet rendje :)
Létjogosultsága úgyis csak annak van ahova járnak az emberek, aminek a termékét vásárolják vagy szolgáltatását igénybe veszik, illetve a legolcsóbbnak, mert annak is megvan a piaca. A többi meg rajtunk múlik. Ha a Starbucks az ördögtől való, akkor tegye tönkre akinek nem tetszik, és megszabadul tőle. :)

Egyébként, megkérdezhetem hogy melyik az az ismert budapesti kávézó? Lehet hogy én még nem ismerem, és szívesen kipróbálnám.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:25:10

@Gery.Greyhound 2010.02.08. 13:15:00
Ok, Bp-i vagy.
Mondjuk Salgótarjánban vagy, van 15 perced.
Látótávolságban van egy (elméleti) SB.
Ok, SB-t nem szereted. Hová mész?
Ezekre az estekre valók a gyorsláncok.

@PPZ
"egész napra kitelepülnek laptoppal melózni is az emberek, tisztára olyan mint itthon lehetett régen - túlzással, persze - a Pilvax."
Ezt várom Mo-n is...
(Meghogy egy testszőleges parkban a füvön lehessen meginni :)

PPZ 2010.02.08. 13:26:36

@neccharisnyás útonálló: nem keserítesz el, tanultam én is szociológiát és tisztában vagyok vele.
Csak tartottam tőle hogy azt kapnám egy ilyen hozzászólásért amit kaptam azért mert megszólítottként próbáltam elmagyarázni hogy mekkorát tévedett az illető velem kapcsolatban, meg nem akartam ilyesmivel fárasztani senkit. Ja, és én beleszámoltam az eddig eltelt 20 évet is, bár az szerintem simán kuka.
Illetve optimista próbáltam lenni, mert ez az idei célkitűzésem, hogy muszáj a realizmust és az ebből eredő erős pesszimizmusom elhagyni. de mint azt a hozzászólásoknál is látni, elég nehéz ilyen környezetben :)

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:27:34

Úgy látom, azért itt sokak erős fogalmi kihívásokkal kűzdenek.

Namost, van akinek a kávé elemi szükséglet, mint a cigi vagy kisrakéta, vagy mittomén. Nekik életszükséglet a markáns löket, közértes papírpoharas, presszós míniumkanalas üvegpoharas, mittomén. Vagy az otthoni harapós kotyogós.

Van, kiknek ez életmódbeli szükséglet, beülnek és porcelánbúl isszák a szerintük jót. Ugye a fűszeresebb ízű Illy-t, vagy a semlegesebb Segafredo-t, vagy mittomén, kinek mejik ízlik.

Osztán vannak kiknek kis menedék ez, beülnek néha egy aránylag kultúráltan kinéző oázisba és pihegnek, kávéznak egy nem túl erős ám nekik jóízű machiátot, vagy nyáron frappét vagy mittomén és üldögélnek, kissé relaxálnak meg ijenek. Nos nekik a SB lesz a kedvenc hejük.

A kaja utáni talján ristrettót meg espressót ehhez hasonlítani ojan, mint fikázni a Carrera 911-et, hogy kicsi a csomagtartója. Sztem.

Az ismert pösti kávézók, már amik télleg rendes kávézók meg szintén nem olcsók. De az más igényet elégít ki. Nekünk pl, ha Bécsbe járunk és kissé dögleni meg pihegni akarunk egy fotelba kirándulás közbe, akkor SB. Ha talján fílingre akad igény rendes jófajta fagyival sütivel, betolni oszt pörögni tovább, akkor meg Zanoni und Zanoni. Más világkép, más igény, más szolgáltatás.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:31:08

@escaper: muhaha, hát Butapesten nem túl sok parkban tucc kultúráltan heverészni :P

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:33:22

@neccharisnyás útonálló
50 év? Egyrészt egyetértek, hogy a mostani srácok Mo-n már rosszul szocializálódtak. Talán a gyerekeik... :(
Másrészt mint Achilles és a teknős esete: ha azt célozzuk, ami most van, akkor sose fogjuk utolérni a civilizációt (ok, tudom, mégis :) )

Ausztriából '55-ben vonultak ki az oroszok. Sokkal hamarabb összeszedték magukat.
Mellesleg imádom Bécset, mert azt mutatja, milyen LEHETNE Bp.

PPZ 2010.02.08. 13:33:48

@Rosszindulatú Vászka: Ez nem feltétlenül fogalmi kihívás, nyilván mindenki abból az irányból közelíti meg a kérdést, ahogy ő megéli. Én nehezen tudnám összeegyeztetni a kávéivást azzal, hogy mindegy csak legyen valami, nyilván mert én nem ebbe az irányba mentem el.
Pont ezért mondtam, hogy az a szerencsénk hogy van választási lehetőség. Ebből következik hogy megvan mindegyik kávézó vagy kávézólánc számára a pozicionálás lehetősége.
Az már csak egy tévedés, hogy a kint gyorskávézó Starbucks mire nagynehezen idekerül, olyan felülpozicionált lesz, hogy az alját is alig látjuk. Ez a helyi piac sajátossága sajnos, de elmúlik, ahogy a McDonalds is a helyére került, ahol más piacokon is szerepel. Innentől meg megint ízlés kérdése a dolog.

PPZ 2010.02.08. 13:35:06

@Rosszindulatú Vászka: Na ez is lehetne egy külön téma. (tudom, senkit nem érdekel :)) de nekem ez az egyik nagy szívfájdalmam.

PPZ 2010.02.08. 13:36:40

@escaper: Bocs hogy belepofázok, de ezzel én is így vagyok. A magunkat összeszedni kérdés meg = sajnos mi ilyenek vagyunk.

mixerzoli 2010.02.08. 13:39:36

@Rosszindulatú Vászka: Bocs rosszul fogalmaztam! Számomra a jó kávé az olasz! Viva Italia! Életem legjobb kávéélményei Rómához és Velencéhez köthetők.
Tanult szakmám a kávékészítés is. Nekem az SB kávéminőségével nincs bajom. A kávéfajták elkészítésével viszont annál inkább. Persze nevezhetjük ezt izlésnek és akkor már felesleges rajta vitatkozni.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:40:19

@PPZ: ebbe az a tragédia, hogy a kotyogós kávésok lesznobozzák a darálós sokbárosokat, ők meg leprolizzák a kotyogósokat. Ez nagyon gáz és hungarikum.

PPZ 2010.02.08. 13:45:15

@Rosszindulatú Vászka: Inkább ez is hungarikum. Tényleg gáz, de minden hiába hogy ha az emberek nagy része nem veszi a fáradságot hogy akár utána nézzen a dolgoknak, főleg olyanoknak amit elleneznek. A lényeg hogy anyázni kell, izomból, a lehető leghangosabban, a lehető leghosszabb ideig, amíg csak bírjuk. Erre megy el rengeteg energia, csak tudnám kinek lesz ettől jobb, és miben. Akkor talán megérteném.

calvin&hobbes 2010.02.08. 13:46:25

Ekkora hisztit egy nyavajas kavezo miatt!
Attol mert jon a Starbucks meg nem fog megszunni a tobbi kavezo, sot lehet majd kapni csomagolt kavet is, szemes kavet is mint most ha otthon akarod kikotyogtatni, nem megy csodbe az allamhaztartas - mas mar megtette a szivesseget- nem lesz jobb a focink, nem lesz rosszabb Bp latkepe, marhara nem valtozik semmi... Csak lesz egy Starbucks is Mo-on.

Es en szeretem... nem kavezok, nem tudok kulonbseget tenni a marhajo kave es a kurvaszar kave kozott, nekem mindegyik borzaszto, nem beszelve a vernyomasomra tett hatasarol -erzekeny vagyok a koffeinre ... Viszont amit szeretek, hogy konkretan barmit megcsinalnak neked ott (zsirszegenykoffeinmentesmogyorosfrappuccinotol kezdve a full extras kavekig) --- talancsak a koffeinmentes espressot nem....:):) vannak tagas foteljeik, nem szolnak rad ha masfel oraig terpeszkedsz egy konyv es egy forro csoki felett, jo a zene es a staff mindig normalis – legalabbis eddig ahol jartam.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:46:50

@mixerzoli: akkor én is kámingoutolok, hogy röhöghess rajtam: nem szeretem a kávét, csak főzöm itthon a családi béke okán, én teás vaok :)

És sztem is a taljánok ebben a legjobban, mint ahogy az étkezésben is. Leszáűmítva a rendes sztéket :P

PPZ 2010.02.08. 13:48:21

@calvin&hobbes: ó, igen :)

Nemenvoltam 2010.02.08. 13:51:05

egyébként is, ha a standard árakon fogják árulni a kávékat, nem sok magyar fog ~1500-2000Ft-ot fizetni egy kávéért.

@calvin&hobbes: nálunk van koffeinmentes espresso, és staff is normális, de semmi nem garantálja hogy Pesten ne ugyanolyan savanyú unott pincérek legyen, mint általában minden kávézóban/étteremben.

PPZ 2010.02.08. 13:51:33

@Rosszindulatú Vászka: ha már az olaszok: én eddig életem legrosszabb kajáit az olaszoknál ettem és ebbe a pizza is beletartozik sajnos. nyilván én csináltam rosszul, úgyhogy azért nem adtam fel, pláne hogy amúgy imádom a mediterrány konyhát (mínusz tengeribizbaszok, mert azt sajnos valamiért a gyomrom nem nézi jó szemmel, hiába próbálkozom). De a kávék természetesen rendben voltak, olyan érzésem volt hogy a Segafredoból és az Illyből is a szart hozzák ide. :(

sunázósün 2010.02.08. 13:55:00

Erről is a Vörös Hadsereg tehet. Befészkelték itt magukat évtizedekre, leterítették az országot ízetlen löttyöt ipari mennyiségben pisilő szamovárjaikkal...persze, Chai Latte...Orvos látta?

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 13:58:09

@ Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 13:31:08
"muhaha, hát Butapesten nem túl sok parkban tucc kultúráltan heverészni :P"

jaja, elnézném az öltönyösöket, ahogy fetrengenek a koszban a hajléktalanokkal versengve :D

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 14:00:36

@sunázósün
"Erről is a Vörös Hadsereg tehet. Befészkelték itt magukat évtizedekre, leterítették az országot ízetlen löttyöt ipari mennyiségben pisilő szamovárjaikkal...persze, Chai Latte...Orvos látta?"

:D

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:02:09

@PPZ: a tengeri herkentyűket én senem, parasztbélem van :P

A feltűnőbb túristaszopatókba itt is szarokat eszel, én életem lexarabb pizzáját Rómában ettem a Szent Márk tértől pár perc sétára, hüje voltam :)

Panyolba többet zabáltam, ott kifigyeltem hogy oda köll mennem, ahol a legtöbb füstöskéű heji csávó családosan falkában zabál. Az elegáns külcsín meg az alázatos fehér kesztyűs cincér fíling hidegen hagy, öreg vagyok mán, vedéglőbe jót akarok enni, nem élvezni az attitűdöt.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:06:04

@escaper: talán a Szent István park. Az szép is, meg úgy virágilag is toppon van sztem. Már, ha azok a szoborok nem báncsák az identításodat :DDD

Meg ottan arrafele a körút felé van is rendes kávézó, reggeli rántotta meg minden. A nevére most nem emléxek hirtelen, ott a trolivégállomásnál van.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:07:44

@sunázósün: most nemazér, de az orosz tea azér eléggé rendbe van. Ízetlennek semmiképpen senem nevezném. Nomeg a tiszti vodkát is szeretem :P

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 14:09:24

@escaper: Jó, saját példámból indulok ki (mondjuk alapból ki nem) aki ugye kicsivel a módszerváltás előtt született. Ergo engem pont a változékonyság közepette szocializáltak. A 20 év az sacc, amíg önállóvá nevelsz egy gyereket. Mondjuk elnézve az alattam egy tizessel lévő egyedeket (nagy részük), lehet, lesz az 70 év is.

@Nemenvoltam: Azért "savanyú" alkalmazottak témakörben lehet találni üdítő kivételeket. Nem akarom életkorhoz kötni, de mintha újabban a specifikus intézményben végzettekbe jobban belevernék, mit is jelent a szolgáltatóiparban dolgozni. No persze, azért találni néhány békebeli, a szakmában becsülettel megőszült szakmabélit, csak sajnos ők a ritkábbak.

PPZ 2010.02.08. 14:09:39

@Rosszindulatú Vászka: ja, valami ilyesmi van nálam is, pedig nem volt mindig így, és azért próbálkozom becsülettel, de a végső szót soha nem én mondom ki, azt meg nem részletezném.
Az a baj hogy sokat póbálkoztunk az olaszoknál, kis halászfalvakban is (na ott azért jobb volt végül, de nem az igazi), de Velencében randán nézett ki a dolog. Firenzében meg a legtöbb helyről egyenesen elküldtek hogy mi most pihenni fogunk köcsög turista, be ne tedd a lábad, majd 3 óra múlva. Így örültünk hogy volt valami, ami nem rossz volt, inkább semmilyen, meg futószalag, pedig nem gyorsétterem volt.
Spanyoloknál nekünk is jobb volt a helyzet. Vendéglőkkel kapcsolatban én is így vagyok. Tiszta legyen, a kaja meg olyan jó, hogy mindig ott akarjak enni... és akkor most egyáltalán nem a csúcsgasztronómiáról beszéltem.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 14:11:38

JÁÁÁÁJ MÁ'!
HÁ csinájjatok
afacebookon
egy rajongói - vagy "rajongói" :) - oldalt!

Oszt akkor ott szerethetitek egymást!

PPZ 2010.02.08. 14:14:19

@Az Olei Hagardom terroristái: Én utálom a fészbúkot és semmit nem tenne az életemhez ha regisztrálnám magam. Ez baj? :) nem lenne elég ha szépen laposkúszásban, hogy senki ne vegyen észre, bemennék egyszer-egyszer a Starbucksba kávét inni és eközben nem próbálnék senkit megtéríteni? Lécciléccilécciiiii

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 14:18:26

@PPZ:
Biztos lehet csináni "Utálom a fészbúkot" rajongói oldalt is. Még midig nem akarsz regisztrálni? :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 14:18:35

@Rosszindulatú Vászka: Külhonban én is rászoktam a "menjél oda, ahol sok a helyi" alapelvre. Azért vagyok külföldön, hogy új kultúrát lássak (a "szám" is) ők valszeg mindennap odajárnak, mert azt kapják, amit szeretnek.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:19:52

@PPZ: nekem ebbe a műfajba a csúcs egy szicíliai kávézó volt. Baszom hosszú pult, ezerféle teasütivel. Mesés. Nomeg azok a fabetétes fakkos tésztaboltok... monnyuk ottan nem soppoltam, mer szegény turpista voltam, de teccett veszettül. Ja és fagyiból is toppon voltak, 40 fokba nem olvatt a kézkacsómra a citronyos fagylalt. Monnyuk fagyit qrva gyorsan tudok enni.

Nomeg az a faházas kempinges cucc (amúgy elég ótvar volt), hogy a heji szupermerkádóban vettünk herkenytúket, frisset, nemnám hűtőházit, oszt patent vacsi volt 20 perc alatt. Ijet itthon is szeretnék. Csak itt még a Nordsee is csak gyorséttermes, csak szendvics, rendes tengeri cuccost nem adnak :(

PPZ 2010.02.08. 14:20:36

@Az Olei Hagardom terroristái: Így már meggondolandó :D De mi van ha nem akarom szeretni azokat akik szeretik a Starbucks-ot? Csak mondjuk annyit szeretnék hogy ne lőjenek tarkón a terroristáid amikor kijövök onnan :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.02.08. 14:21:19

@neccharisnyás útonálló
"menjél oda, ahol sok a helyi"
Egyetértek, de pl. Ázsiában ez a legjobb módszer hepát kapni.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 14:23:08

@PPZ:

Konspirációs jelleggel csinálj egy "Utálom a Starbucksot" rajongói oldlat is és tedd ki oda a fotódat. :D

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:23:34

@neccharisnyás útonálló: jelzem, nekem ez csak Ejrópában műxik, ahol a szeméjes és konyhai higiénia megüti a mércét :)))

PPZ 2010.02.08. 14:25:27

@Rosszindulatú Vászka: ó igen, én Amsterdamban és Rotterdamban akadtam meg az ilyen üzleteken, igaz ott főleg saláták és szendvicsek, de azok legalább brutál jók voltak. A süteményes és tésztás dolgok nekem is megvoltak, csak néztem és nem hittem a szememnek. De ugyanez megvolt a halászfalvak piacán, de velencei piacon is.
Kaját végül mi is magunknak csináltunk az olaszoknál, ugyanígy mint ti, piac, szupermarket, haza, és megcsináltuk a jó olasz kaját :)
Spanyoloknál erre nem volt szükségünk, mert a közepesnél nem sokkal jobb, de legalább megbízható színvonalú all inclusive "egyé amennyit bírsz" ellátás volt. Bár én mindig jobban szerettem utána a bárban a korlátlanul csapolt San Miguelt, asszony meg a Malagáról nem bírt lejönni :)

PPZ 2010.02.08. 14:26:36

@Az Olei Hagardom terroristái: Én itt hátsó szándékot vélek felfedezni :D

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.08. 14:27:46

@escaper:
@Rosszindulatú Vászka:

az ázsiai "konyha" olyna, mintha itthon a kerti szemétdombról vennék egy marékkal és megpirítanám

Attila1234 2010.02.08. 14:29:46

Na és akkor mi van? Nyílik egy újabb kávézó Budapesten? Hűha! OK, a minősgé garantált, de van még 10000 másik hely, ahol lehet jó kávét inni. Mintha az egy olyan kurva komoly dolog lenne, hogy az ember hol kávézik. Istenem, hogy minden szar köré ideológiát kell építeni.
Több tucat weboldal van, amik tele vannak étterem és kávázó kritikákkal tele. Csak körül kell nézni. Én sose megyek Pesten kétszer ugyanoda (kivéve a társaság törzshelyeit), hanem inkább mindig körülnézek a neten, és úgy választok helyet.
No meg a Westend, a tuti hangulatos hely, a sok pláza túristával. Már attól felfordul a gyomrom, ha a Nyugati pályaudvarra és az aluljáróra gondolok. Nesze neked Starbucks, meg "Itt van Amerika". A nagy szart van itt.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:32:32

@PPZ: nem értelek, a San Miguel a leggázabb Panyol sör. Sztem. Nekem a Cruzcampo jobban bejön. A Mahou Negra meg majdnem ojan jó, mint a Dreher Bak :)))

@Az Olei Hagardom terroristái: aztat nemtom, azt nem ismerem. Nem eszek ojat, aminek négynél több lába van, avagy tüskéje, fullánkja, ollója, vagy csak úgy simán rámnéz a tányérbúl.

PPZ 2010.02.08. 14:39:30

@Rosszindulatú Vászka: Hát, vállalom hogy néha benézek dolgokat és érthetetlen mások számára :) Nekem mindenesetre bejön, de legközelebb megnézem a Cruzcampo-t. Nem volt túl sok lehetőségem, mert autót béreltünk (csak nekem volt jogsim) és úgy jártuk be a déli részt. Nem sok lehetőségem volt sörözni, esténként meg sokszor már nem volt kedvem hozzá. Amúgy ittam a San Miguelnél rosszabbat, de annak a nevére sem emlékszem.

céerem 2010.02.08. 14:43:54

Olyan furcsa, hogy valaki szerint a kávézás sznob dolog. A kávézás??? Bécsben a Kaertneren a mélygarázs mellett pont jó helyen van a Starbucks, onnan lehet kezdeni a bevásárló-körutat egy jó kis kv-s lendülette :-).

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 14:45:44

@Az Olei Hagardom terroristái: Itthon én vagyok a helyi, ergo tudom, hogy nem a Váci utcába kell járni elkölteni a napi étkezésem, mert 1. piszkosul lehúznak pénzzel 2. nem azt kapom, amit én szeretek, hanem valami túristáknak felhigított vackot.

@Rosszindulatú Vászka: Jó, én még nem vagyok annyira világlátott, mint egyesek, csak a csekélyke saját tapasztalatból tudok építkezni.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.08. 14:52:21

@PPZ: csak feszítettem, mer én alkesz vaok és minden söröt mekkóstoltam ottan :)))

@neccharisnyás útonálló: csak jelzem, a Váci uccából elindulsz a Fehérhajó uccába, otan van egy remek kínai gyorsétterem, olcsó is, nomeg a hunpofához igazított kajákkal. Nem ojan tocsogós szójaolasjosak a kaják és egész ehetők. Nem mondom, hogy itthon megenném, de meki-börgerking cuccnál csak jobb. Ja és én is csak a pár nyaralásban szerzett világlátásom okán osztom az észet :P
Talán csak azért figyelek enynire, mer itthon meg én főzök, oszt érdekel, hogy mások mit étkeznek. Ellestem pár patent cselt így, ami itthon is jól jött :)

PPZ 2010.02.08. 14:59:17

@Rosszindulatú Vászka: Én is igyekeztem volna, mert én is végig szoktam kóstolni amit csak lehet. Ezért sok a sötét folt a hollandiában és angliában töltött időszakokból :D De ebből a szempontból Spanyolország csúnya bukta, az olasz sörökből meg a kelleténél többet sikerült megkóstolni, de hiába, nekik ott a bor, nem lehet mindenki mindenben jó. :)

xenuka 2010.02.08. 15:00:05

Ahol a kávé elképesztően jó:
Böszörményi úton a La Terra.
Profi kávé, étel, kisszolgálás. Soha nem csalódtunk bennük az elmúlt 5 évben.

Van nagyon szép:
Andrássy úton a Párisi Nagy Áruházban újra megnyílt Lotz Károly festményekkel díszített kávézója. Zongorista van. (Előtte tisztiklub volt. )Ennek az épületnek a tetején volt az első háztetőre épített jégpálya Európában, és ez a volt az első plaza is Magyarországon.

Szánalmas is van:
ILLY referencia kávézója - még a belső dizájn terveket is a cég adta - Andrássy úton a Liszt Ferenc tér és Oktogon között. Koszos a hely és lassú a kiszolgálás.

Néhány jó:
Dunapark kávéház - Szent István park - zongorista van és az a belső dízájn!
Európa - Szent István krt - a sütik :-)
Daubner kávézója - már amikor nyitva van - a legjobb sütik Budapesten.

Igazi ínyenceknek:

Soltvadkerten a Vadkerti cukrászda - két nagy La Cimbali kávégép Illy kávéval!
Ugye, nincs több kérdés?

Szeged - Nagy Virág cukrászda - csináltatott Herendi porcelán burkolatú kávégép, szőnyegpadló, szövettapéta a falon, téliszalámis molnárka! Kettő ilyen kávégép van az egész világon!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.08. 15:06:16

@Attila1234: itt leginkább azok építenek ideológiát, akik szerint a Starbucks az ördögtől való. A kedvelői többnyire laza embereknek tűnnek, akik szerint a SB egy kávézó a sok közül, és jó hogy jön, mert most még több kávéházból lehet választani a városban. Ennyi :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 15:06:58

@Rosszindulatú Vászka: Ezer köszönet! Kínait csakis ajánlással próbálok, hiába van bizonyítottan vasból a gyomrom. (Móriczon a Madárfészek egész vállalható)

Körúton volt egy mexikói(Király u. - Wesselényi között), amit imádtam - jó kaják, kellemes hangulat, iszonyat kedves alkalmazottak. Átalakították, árak duplájára, kellemes meleg színek és intim hangulat helyett jóval harsányabb és vibrálóbb. Kár.

Mondjuk igazából egy hangulatos kávézó hiányzik, elfogadható árakkal, mert néha kell ez a karinty-s hangulat, hogy beülsz egy újsággal és kikapcsolod az agyad. Már ott tartok, hogy a KV illatától kezdek megnyugodni. Durva!

PPZ 2010.02.08. 15:12:31

@Rékuc: Ez most pont olyan volt, mint amikor mi, macskakedvelők beszélgetünk arról hogy mennyire lehet szeretni őket, és ezt megpróbáljuk azoknak is elmagyarázni akik csakazértis utálják őket :) Kb. minden hiába :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.08. 15:14:42

@PPZ: neeeeem, ez olyan mintha a macskautálók, akik maguk sem tudják megfogalmazni, miért utálják a macskákat, bejönnének a macskás blogra üvöltözni, hogy sok sznob macskaimádó :D

PPZ 2010.02.08. 15:15:48

@Rékuc: Igen, ez ugyanaz csak kevésbé szépen megfogalmazva a túloldalról :D

PPZ 2010.02.08. 15:17:12

@Rékuc: Egyébként remekül meg tudják fogalmazni, és természetesen megvannak az ideológiák, a közhelygyűjtemények, a mástól hallottam történetek saját tapasztalatként előadva, illetve a sima mezei anyázások készlete :D

cinna 2010.02.08. 15:30:00

@escaper: egy ideig olvastam a kommenteket, aztan felkurtam magamat a sok hulyen es nem olvastam tovabb, de annyit hozza tennek, hogy az egyenlet nem igaz. munkaba/ egyetemre/akrhova menet van egy par nero is, ketszer-haromszor probalkoztam vele, es mindig csapnivalo minosegu kajat/kavet6forrcsokit/teat vagtak hozzam, nem is beszelve a mocsokrol, ami a Nerok kozos jellemzoje:(

szoval nyugodt szivvel csak statbucksba megyek reggel hetkor. meg kocsmaba.:)

Plumper 2010.02.08. 15:30:03

@PPZ: nem azért veszik a magyarok a 100Ft-os kv-t, mert nem akarnának stílusosak lenni, hanem mert erre van pénzük. 500 Ft is sok egy kv-ért, nemhogy kb. 800. a stílus pénz kérdése, a divat is nagyrészt, a munkában hivatás pedig ehhez szintén megideologizált dolog. ha már van dellád, elő tudod venni ezeket, de addig, amíg nettó minimálbért (de akár csak vmivel többet) keresel és minden elmegy a rezsire és alapvető kajákra, addig nem.

Plumper 2010.02.08. 15:34:21

@neccharisnyás útonálló: nem az utóbbi 50 év tette ezt, hanem ez megy évszázadok óta.:-P nem kesergek, hanem ez a rögvaló. mindig mások hibáztatása, bűnbakkeresés, más pénztárcájában való kutakodás, dögöljön meg a szomszéd tehene.

@Rékuc: lassan mi is belefulladunk a kv-zókba. ennyi kv a Földön nincs, ahány kv-zda van az EU-ban.
A macskautálat nem egészen ugyanaz. Egy macskát megkapsz ingyér is.:-)

cinna 2010.02.08. 15:37:06

es mielott engem is megtalalna a csolatas vedhetetlen frocsogeszapora, leszogeznem, hogy itt, ahol minden sarkon van egy starbucks, az emberek pontosan annak kezelik, ami: egy kavezo. ennyi. nem unatkozo csaladanyak gyulekezohelye, nem hipszterkiallitas, hanem egy kavezo, amibol biztos talalsz egyet-kettot, meg ha vadidegen kornyeken is vagy, egy perc alatt megkapod amit kersz, es meg el is ered a metrot. mert az allomas mellett van..

neha elkepeszto, mennyire ellene van a magyarok nagyreszet reprezentalo blogolvaso/kommentelo reteg BARMIFELE valtozasnak.

szerintem huzzatok fel egy vasracsot magatok kore, kapcsoljatok le a villanyt es ragjatok a kormotoket, akkor majd nem kell olyan bargyu uri dolgokkal fglalkozni, mint starbucks, bicikliut, akadalymentesites. es ha utobbi ketto kozul barmelyik alapul tud szolgalni tovabbi flamelesre, az nem engem minosit.

helyesirasi hibakert bocs, de rohadtul faznak az ujjaim es melleutok.:)

Plumper 2010.02.08. 15:39:49

@escaper: najó, nem az unatkozó, b@szatlan angol MILF-ek szórakozásaira gondoltam, ami a kis kedvenceiket illeti.:-)

Plumper 2010.02.08. 15:41:23

@cinna: az a bajuk, és nekem is az szúr szemet, hogy hasonló, nyugati árszínvonalon várhatóak majd a kávéik. annyiért meg nem fog elterjedni, mint beugrós, metró melletti kv-zó, hanem sznobok, brókerek, eltartott pitschák, dellás tinik találkahelye lesz.

PPZ 2010.02.08. 15:42:30

@Plumper: Én nem beszéltem stílusról. Én sem a stílusért iszom a Starbucks kávét ha van rá lehetőségem. Oké, a brand szép, letisztult, de attól még senki nem lesz trendi ha szépen brandelt poharat szorongat a kezében. Londonban meg aztán pláne nem tűnik fel senkinek.

A Starbucks nekem is csak egy lehetőség a sok közül, amikor éppen megtehetem hogy az legyen és én is meg fogom gondolni kétszer is hogy 2000 forintért vegyek-e. De nyilván másnak nem tartozik a lehetőségek közé, mert nem szereti, vagy más okból.

Igazad van, a divat tényleg pénz kérdése, a stílus szerintem annyira nem, amennyiben a stílus nem egyenlő a drága vagy egyedi (vagy dizájn) ruhákkal. Csak mert szerintem nem.

Az pedig hogy ki mit szeret, miért nem lehet egyszerűen ízlés kérdése?

Egyébként ha már itt tartunk, mi a helyzet a Fair Trade-del? És a Starbucks-szal mi a gond amikor kiderül, hogy kávéik egy része Fair Trade?

Picsasereghajtó 2010.02.08. 15:49:35

@cinna: Én meg tudod mit tartok elképesztőnek, és mivel van tele a tököm? Hogy megírom a nem feltétlenül pozitív véleményem valamiről (ami jelen esetben inkább semleges, "leszarom" jellegű) és máris szarmagyar vagyok, aki semminek nem tud örülni. Azt hittem, azért van a kommentlehetőség, hogy elmondhassuk a véleményünket.

Egyébként nem azt mondom, hogy a Starbucks szar (nem is mondhatnám, hisz életemben nem ittam ott kávét, bár az amerikai típusú kétdecis vizespohár nekem nagyon nem kávé) csak azt, hogy nem értem ezt a felhajtást körülötte.

PPZ 2010.02.08. 15:53:27

@newenergy: Hát, a vállalati kommunikáció fontos eleme ma már a környezettudatosság, vagy az azzal kapcsolatos bullshit (ha éppen szarnak rá igazából).
Én ma még nehezen tudom eldönteni hogy mikor mi bullshit és mi nem, de talán minden pici lépésnek örülni kell.

cinna 2010.02.08. 15:54:25

@Plumper: es hol volt szo arrol, hogy kotelezo oda menni? es kinek fog artani? es miert hiszi azt barki is, hogy a sznoboknak/csimpanzoknak nincs meg jelenleg is a gyulekezohelye? mert en mondom, van. szoval kinek is fog fajni, ha a rozsadombrol legurult vizfejek (is) a starbucksban fognak inni?
ha nyilik egy starbucks, es fenn tudja tartani magat, nyilik megegy meg meg n+1, es par even belul pontosan ugyanannyira mindennapi szerepet fog betolteni, mint barhol mashol a vilagon. a helyen lesz kezelve.

egyebkent megegy lenyegi kulonbseg, hogy itt az emberek nem merik vegig egymast, ha a masiknak dragabb az oraja, nagyobb a macbook kijelzoje vagy nagyobb kavet ker, es nem elbol kocsog, ha starbucksba/x helyre megy. otthon meg...mindegy, hagyjuk, sosem fogom megerteni, miert lett ebbol otthon tomegsport, de szerintem sok embernel, aki elkotrodik az orszagbol, szerepet jatszik ez az altalanos magatartas.

de tovabbra is azt mondom, hogy mikor meg meg sem nyilt a kavezo, meg nincs kirakva egy darab arcedula sem, mar agalni ellene egyszeruen majomsag.

a vegere megjegyeznem, bar nem vagyok egy nagy kaverajongo, a starbucksos cuccokat nagyreszt meg birom inni, a sajttortajukert meg elek-halok.
erdekes egy dolog ez az izles, nem igaz?

gergel 2010.02.08. 15:56:31

@Grigorij:
én nemrég ittam egy venezuelai származásút, az nagyon odatett, bár csak sima kotyogónk van, de ez akkor is kávébb história mint a lattézósok szárbákszosa. :D
amúgy lattézni miért kell? ezt nem kéne tiltani? legyenek magyar feliratok, nem? tejeskávé az tejeskv. az részletkérdés hogy keverve van-e vagy rétegekben helyezkedik el stb.

cinna 2010.02.08. 15:57:17

@Sün! balázs: nem azzal van a baj, hogy emberek elmondjak a velemenyuket, hanem azzal, hogy kijelentik, hogy ha en starbucksba akarok menni, akor egy sznob, ujgazdag kocsog vagyok, ha biciklizem, renitens, ha van rajtam sapka, ha nincs rajtam sapka. nekem meg ez a bajom.

PPZ 2010.02.08. 15:57:32

@Sün! balázs: bocs, hogy beleszólok, de szerintem semmi gond nem volt azzal hogy a véleményed elmondtad. Ha jól emlékszem, csak annyi volt a gond hogy amikor beírtad, már ment a háború. Amúgy mi tök jól eldumálgattunk volna róla, ha nem jöttek volna az izomból anyázók, akik hozták az ideológiáikat is hozzá.

Amúgy a kétdecis vizespohárban nem csak víz és kávé van, másrészt van ott sima kávéscsészés "igazi" kávé és a többi megszokott dolog is, de érthető ha nem tudod, mert tényleg mindenhol a bödönöket lehet látni. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.08. 15:58:42

@Plumper: Évszázadok?? Vissza ne menj Mohácsig, mert rögtön szörnyethalok! Megnyugtatásul közlöm, azért a múlt századelőn, SŐT a ruszki megszállás idején is voltak még emberek, akikben volt gerinc és igyekeztek normális életet élni, alapot biztosítani az utódoknak, nem beléjük nevelni a kesergést. Gőzöm sincs, hol az istenben lennék most, ha dédnagyanyámék anno mikor a drága Benes úr fogta és átcseszte őket a Dunán, megfosztva őket mindentől, amijük volt, felhúzzák az orrukat és nyavalyogni kezdenek. Ehelyett újrakezdtek a nulláról mindent egy faluban, ahol idegennek számítottak (édesanyám volt az egyetlen az iskolában, aki nem tudott németül, mert nem volt sváb) nagyapa a közelből választott feleséget és integrálódtak a közegbe. Mert másképp nem lehet. Az élet alapvető törvénye, hogy az egyedet hatások érik, arra reagál, és az esetleges reakciókból válik el, hogy túlél és fennmarad vagy írmagjával kipusztul. Az már a civilizáció "vívmánya" hogy kesergéssel (értsd természetes életösztön háttérbe szorításával) is kiválóan lehet létezni, dehát az orvostudomány is azért fejlődött ki, hogy életben tartsa azokat, akik anno a szavannán garantált oroszláneleség lettek volna.

Bocsánat a terjengős OFFért.

PPZ 2010.02.08. 16:01:48

@gergel: Venezuelai babkávé a Starbucksban is van. Nekem pl most van itthon egy csomag Kenyai és egy olyan keverék amit az egyenlítő környékén szedtek össze és kevertek (Starbucks mindkettő). Ráadásul ez utóbbi olasz pörkölésű, és hát ez is nagyon odatesz :) Elég kávés história ez is, nem igaz? :)

gergel 2010.02.08. 16:13:54

@PPZ:
hát ez részemről facepalm akkor. nem vagyok tisztában a starbucks kínálatával.
Lehetséges hogy emiatt ki fogom próbálni, az összehasonlítás kedvéért, amúgy fasságnak tartom a túlárazott kv-ikat. Legalábbis amiket írtak hogy 800-1000Ft egy pohár hígkávé...
Valaki írta a homáron hogy a magyar életszínvonalat nézve 350Ft-nak kéne lennie, de akkor hova mennének a sznobok??

Picsasereghajtó 2010.02.08. 16:15:53

@cinna: Nem is igaz hogy leszóljuk akinek nagyobb a macbook kijelzője. Itt a 13-as is pontosan ugyanolyan sznob, mint a 17-es :)))

Viccet félretéve, nagy bringarajongó index- és bloghuolvasóként nagyon is tudom, hogy miről beszélsz. De ezer ilyen példát fel lehetne hozni: Mac vs Windows, iphone vs android, playstation vs xbox vs pc, vagy a legtriviálisabb: fideszes vs szoci... Mindenkiben lehet találni valamit, amiért lehet hülyézni, és mind a 10 millió honfitársunkra rá lehet húzni a köcsögbringás, linuxkocka, egybitesvindózos, applesznob, stb skatulyák valamelyikét. Tényleg hungarikum egymás baszogatása.

PPZ 2010.02.08. 16:48:10

@Sün! balázs: simán. egyetértek. de jó hogy a 15-ös macbook prokat nem szóljátok le :D

PPZ 2010.02.08. 16:59:08

@gergel: azért is mondtam, mert egyértelmű volt számomra.
egyébként a kenyai 2.75, a keverék pedig 2.95 angol fontba került (250gramm). A Semiramisban vásárolt 125 grammos ára kétszer ennyi volt (persze forintban), ezen pont a napokban akadt ki a barátnőm. Az a (bocsmindenki) latte machiato amit meg szoktam inni, az 3dl, dupla adag kávéval szoktam kérni, meg a sok tej, a hab, ilyesmi, mert nagyon szeretem a kávét sok tejjel. Szóval nem vízből és kevés kávéból áll, és ha jól emlékszem valahol 2.30 font körül van (akik Londonban vannak, majd javítják az árat ha változott).

Amúgy van híg kávéjuk, de értsétek már meg, nem a híg kávéról szól a Starbucks. Van rendes (meg nekünk rendes) kávé, meg desszert kávék, meg az egyéb, olaszoknál is megszokott variációk. Kávéból ezerfélét lehet csinálni, mind másnak és másért jó.
Ez a jó benne.
De azt felejti el mindenki, hogy minden ilyen étteremláncnak igazodnia kell a helyi piachoz és ízlésvilághoz is, különben hamar vége lesz. Éppen ezért valószínűleg itt is lesz híg kávé (McDonalds, Burger King egyetlen kávéja pár éve? valaki? na ha valami szar, akkor az az volt.) mert valószínűleg érdemes megtartani, van aki azt szereti. De kénytelenek lesznek hozzánk igazítani, ha komolyan gondolják. Még akkor is ha nem azonnal áll be a kínálat, tuti kísérletezni fognak egy ideig hogy mi jön be az ittenieknek.

A sznobok addig fognak a Starbucksba járni amíg kevés lesz és túlárazott. Amint a helyére kerül, a sznobok visszaszoknak a Gerbeaudba, a New York Palace kávézójába meg a Four Seasons-ba és az Intercontinental vagy melyik all you can eat cukrászdájába.
Ugyanez volt az összes gyorsétteremmel itthon.
Nem kell félni, a piac elég jól kezeli ezt a dolgot :)

PPZ 2010.02.08. 17:00:08

@PPZ: javítom: 3.75 és 3.95. elnézést

cinna 2010.02.08. 17:28:32

@Sün! balázs:
OFF:
nekem semmi bajom nincsen speciel az elkotelezett fideszessel, a hithu vorosmokusokkal (ehhez hozzatennem, hogy azert nem, mert eleve mindenkit agyalagyultnak tartok, aki a magyar politika tetves bugyraiba mereszkedik, hehe),ha valakinek kenyelmes a windows, hasznalja azt, ha valaki szeret terminalban kotoraszni es allonap parancssorokat irogatni, az hasznaljon felolem ubuntut, de ha en os x et hasznalok, mert kell a MUNKAMHOZ, akkor igenis kikerem magamnak, hogy emiatt barki lesznobozzon. dolgoztam viszont apple boltban, ugyhogy pontosan ismerem az atlag magyar 'mekkes' mentalitast, es a hideg raz a gondolattol, hogy azonositsanak veluk. erre csak egy pelda, hogy minden harmadik ember azert jott be egyaltalan a boltba, hogy o most akar venni egy mekket, de hogy tegyunk ra vindozt. ezen el lehet gondolkodni...

az apple-lel ugyan az a helyzet, mint a starbucks-szal. megy a hype korulotte, mert 'nyugati', es mert valamelyest uj (az utobbi par evben lett csak felkapott es valamelyest kifizetheto, mert az apple mostansag kezdett el epiteni a konzumerfelhasznalokra), de amint kvazi 'beepul' es nem lesz tobbe uj, megszokotta valik, pontosan ugyanannyira nem lesz kirivo, vagy egyaltalaban barmennyire is figyelemfelkelto egy mac, mint londonban. egy starbucksban. aki meg sznob, es/vagy reklamozni akarja sajat magat es tundoklo szemelyiseget, az majd talal maganak valami uj hobbit, ami nem a hobbit, hanem az embert fogja minositeni...

ON

Simon Perverz 2010.02.08. 17:30:23

@SárgaEminenciás_sargacsik.hu: Senki nem mondta neked, hogy bármit is csinálj, azt meg pláne nem, hoyg melyik kávézóba menj. Ha nem tetszik, nem mész, senki nem fog megsértődni. Szerintem fasza a Starbucks, a Pumpkin Spice Frapuccinojuk überelhetetlen. Bár nálunk lenne ilyen, de minden világmárka a köcsög budapestet választja, mintha más városban nem élnének emberek. Örülj, hogy a szádban van minden cég, akik tömnének kajával-piával, vidéki városokban jó, ha egy kibaszott meki van.

Picsasereghajtó 2010.02.08. 17:35:39

@cinna: Viszont a bringára egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy új nyugati vívmány, és mégis megy az anyázás a Kerékagyon és hasonló helyeken. Inkább maga ez a fajta ellenségeskedés ami az új hobbija sokaknak.

OFF: Ha lenne sok fölösleges pénzem, én is Windows 7-el telepített Macbook Air-t használnék, látod, te is lenézel valakiket :)))

PPZ 2010.02.08. 17:37:18

@cinna:
bocs, én is OFF

Ismerek olyan embert, aki megvette a MacBookot és azóta soha nem látott rajta OSX-et, csak XP-t. Asszem a halmaz része :D

Amúgy a hozzászólás második részével én csak részben tudok egyetérteni, bár azt nem tudom hogy itt azért megy-e a hype mert nyugati (szerintem nem, a felhasználók nagyobbik része higgadtan döntött mellette és minden egyebet - mítosz, egyebek - leszar). Nem igazán tudok ezekkel a dolgokkal azonosulni, nekem még annakidején az Apple II környékén tetszett meg, bár akkor még tizenéveim elejét hagytam el éppen.

Attól meg engem is a hideg kiráz hogy a vallásos Apple-imádók közé soroljanak, igyekszem távoltartani magam minden ilyesmitől.
Ettől függetlenül én első helyen ajánlom, ha valaki jó, stabil, gyors gépet akar, és nem feltétel a Windows (vagyis mással is el tudja képzelni az életét).
Nekem viszont Több mint tökéletes a munkámhoz, nem is volt nyűgöm amióta ezen dolgozom.

Ezek a hitviták bármilyen témában pedig kurvára feleslegesek és értelmetlenek, helyette sokkal több hasznos dolgot is csinálhatna az ember.

ON

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.08. 17:39:51

@Simon Perverz: "Örülj, hogy a szádban van minden cég, akik tömnének kajával-piával, vidéki városokban jó, ha egy kibaszott meki van. "

Igen, Budapestre jön a sok kommersz nyugati frencsájsz, cserébe vidéken megvannak a tradicionális helyi ízek. Én ha választhatnék hogy a meki vagy a szegedi belvárosi híd mellett levő halászcsárda legyen a Gödör mellett, akkor simán az utóbbi :)

daito 2010.02.08. 18:11:20

Latte mamicsoda? Meg robusta? Ristretto?
Miféle úri huncutságok ezek?
Oszt milyen pálinkát lehet majd náluk kapni, ha leírná valaki, kérem szépen, míg elkészülök a hegesztéssel. :)

cinna 2010.02.08. 18:13:22

@Sün! balázs: mindenki lenez valakit, mindig van egy ellenseg, ezen alapszik a bolygonk elovilaga:)) najonem. pontatlanul fogalmaztam: en ennek a halmaznak a tagjait szemelyesen ismerem es imserem a celjaikat, mert olyan viszonyba kerulunk a tranzakcio soran. azokra gondolok, akik nem azert vesznek Macet, mert x program, amit a munkajukhoz hasznalnak, csak erre a platformra letezik, vagy egyeb kreativ okbol szukseguk van a teljesitmenyre (jegyzem meg ez egyre kevesbe igaz mar az applere, plane a mostani csodatermekekre..), hanem mert mac, es mert meno, es mert a vilagon semmi szukseguk nincsen azokra a dolgokra, amik a macet megkulonboztetik a mezei pctol (ha egyaltalan vannak ilyen dolgok, egy ideje ebben sem vagyok biztos), nem hasznaljak ki (ez meg hasonlo jelenseg az iphone hasznalok kozott egyebkent), raeroszakolnak egy windost bootcamppel, es tadaaa, van egy 2.1-2.5 GHz-s Pcjuk, ami a tovabbiakban technikailag nem mac, viszont annak nez ki, tehat fel lehet vele vagni, mert draga volt, es mert huu.
a vallasos appleimadok a masik veglet, mert ok meg a sznobizmusuk melle rendszerint beszukult latoszervet is kaptak. hu, fikazok, vegre megint magyarnak erzem magam :))

a biciklivel kapcsolatban eleg osszetett a velemenyem, de abba nem megyek bele most, a criticalmasson a masodik post 'Bezzeg London' cimmel az enyem, nagyjabol megtalalhato benne a velemenyem konstruktiv resze. a tobbi birkabegetes, le sem erdemes irnom.

ON

PPZ 2010.02.08. 18:53:25

@Gery.Greyhound: És végül ígyis-úgyis márka mellett döntöttél, legalábbis marketing szempontból mindenképpen. Az most mindegy hogy egy sokmillióért, évek alatt kidolgozott brand, nemzetközi hálózattal, vagy kis házias halászcsárda egyetlen, 6-7 asztalos étteremmel :)

De a baj valóban az, ha a brand miatt dönt az ember, és nem tapasztalat, vagy egyéb információk alapján.

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2010.02.08. 20:38:17

@PPZ:
sok ilyen hírünk van a hírportálon, de sokan még vesznek 20 takarékos égőt ,meg 10 papír poharat és már sajtóközleményt írnak,hogy zöldek.
Itt azért egy kicsit nagyobb beruházásról van szó.

PPZ 2010.02.08. 20:50:23

@newenergy: Szét fogok nézni, mert engem érdekel a téma.

PPZ 2010.02.09. 15:32:45

@escaper: hát, kicsit lassan, de sikerült összeszednem ezzel kapcsolatban a gondolataimat:
privatepractice.blog.hu/2010/02/09/uristen_kavezot_nyit_aordog_budapesten

Ha már nem érdekes, és nem lett volna szabad linkelnem a saját blogot, akkor elnézést kérek, töröld nyugodtan.

üdv
süti beállítások módosítása