Hihetetlen, de úgy néz ki, mégsem reménytelen ez a város, ez az ország.
Nem történt semmi különleges, azon kívül, hogy néhányan nem teszik azt, amit szoktak.
Először a BKV alkalmazottak tanakodtak, majd jónéhányan nem dolgoztak.
Erre az emberek egy része helyettük kocsiba ült, mások biciklire pattantak, ismét mások gyalog intézik el a dolgaikat. Persze a taxikat is többen használják.
És lássatok csodát, vidám emberek jönnek-mennek mindenütt, minden felgyorsult, én például mai elintézendő körutamat negyed annyi idő alatt tettem meg.
Munkatársakat szállítottam, röhécseltünk, beszélgettünk, végre öten ültünk egy autóban és nem öten hét kocsiban.
Asszongya a zújság:
A megkérdezettek harmada nem megy dolgozni vagy iskolába a BKV-sztrájk miatt pénteken. A közszolgálati televízió esti híradójában közzétett adatok szerint az emberek 32 százaléka azt mondta, hogy nem megy majd dolgozni vagy iskolába, hét százalékuk pedig sehogy nem közlekedik.
A megkérdezettek 27 százaléka azt tervezi, hogy autóba száll, 17 százalékuk biciklivel közlekedik majd, 14 százalékuk gyalogolni fog. Mindössze három százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy taxival utaznak, derült ki a felmérésből.
Tehát értelmezve a fentieket egy kicsit távolabbról.
Ezek szerint:
- Budapest 32%-kal van túl népesedve, amivel lehetetlenné tesszük a normális működést
- a maradék 68%-a kocsiba száll, vagyis egy csökkenő népesség mellett 18%-nyi autóforgalom növekedést is kibírna a város jelenlegi úthálózata
- 17% biciklivel közlekedik(!) és 14% gyalogol, emberek, ha az az ára a zöld közlekedésnek, akkor most számoljuk fel a BKVt!
A maradék 3% pedig fellendíti a személyfuvarozást.
Ezen kívül egyetlen őrült, barom szabályszegővel nem találkoztam, sőt normális rendőri ellenőrzést láttam néhány csomópontban. Ezek szerint az alkalom szüli a tolvajt elv érvényesül: ha nincs ok és van ellenőrzés, akkor a mindenki tud normálisan viselkedni.
Tehát egy levél:
Kedves városvezetés!
Isten és a BKV kegyelméből kaptak egy modellt, amiről bebizonyosodott, hogy zseniálisan működik. Nem kell százmilliókat szakértőkre költeni, hogy letegyék az asztalukra, hogy mi a rossz ebbem a városban. Nyissák ki a szemüket és tanuljanak!
Tessék kevésbé centralizálni ezt a vízfejű országot, hogy ne itt tömörüljön két millió ember és 10-12 darab főbb útszakaszon tuszakolodjanak át nap, mint nap. Látjuk, hogy 600.000 emberrel kevesebben már működik a város.
Amiből világosan kiderül a jelenlegi városvezetés az 1950-es népességgel tervez.
Tessék vonzóbbá tenni más városokat is, hogy érdemes legyen átköltözni és élhetőbb életet élni.
Tessék lehetőséget nyújtani a zöld közlekedésnek, és lám máris felgyorsul az egész város.
Tessék rendőri jelenlétet biztosítani, hogy a legkisebb szabálysértés is azonnal kiszűrésre kerüljön.
Ha nem teszik ezt, akkor néhány nap múlva ismét visszakapják azt a neurotikus, vadkeleti várost, aminek a polgármestere is kénytelen szabálysértőnek lenni, ezzel beismerve, hogy az egész használhatatlan.
Üdvözlettel,
Budapest
Utolsó kommentek