Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

Nincs megjeleníthető elem

Embertanfolyam 2: Budapest, a hidak városa

2008.03.15. 22:03 escaper

Soha nem jut már eszembe a gyerekkoromban hallott "hidak városa" kifejezés, kivéve  a mai napot. Sikerült úgy alakítani az életemet, hoy csak elvétve kelljen átkelnem a Dunán - de nemzeti ünnepeken megteszem. Először összelapátoltuk a család kiskorú tagjait, akik betöltötték fizikálisan és szonikusan a kocsi teljes légtartalmát.
Pillanatok alatt élelmiszer és addide-az-az-enyém, odanézz-mennyi-zászló, kérek még, ezt-ismerem-itt-szokott-Pista-bácsi-találkozni-azzal-a-szőke-nénivel mondatok foglalták el a bőrborítást és a fejemet. Érthető okokból igyekeztem mihamarabb a friss levegőre jutni.

Egyértelmű, hogy a Lánchídon nem tudunk átkelni, mert az ünnep tiszteletére (nagyon helyesen) lezárták és 1848-as divatlapok szereplőivel rakták tele.
Természetesen az általam olvasott online média közül egyetlenegy sem említette, hogy az Erzsébet híd is le lesz zárva. Terelés elfele. Közben a kiskorúak kezdenek cikizni, hogy miért nem komppal megyünk át. Csattanós válaszra készültem visszakézből, de kapaszkodnom kellett a kormányba (az autóéba), mert elfelejtettem, hogy a Szabadság hidat is lezárták erre az évtizedre.
A Margit hidat látta a család egy része alulról illetve a csábos kis lokális megerősítgetésekben sem bíznak, azóta arra nem is mernek rámenni, így azt is kerülnöm kell.
Tehát marad a Petőfi híd, amiről csak remélhettem, hogy a forradalmi érdemei elismeréseként nem adnak neki kimenőt a hétvégére.
És lőn! Átkeltünk a folyón és körbeautózva sikerült a Belvárosba keverednünk!

Lássuk például Párizst, ami nem a hidak városa:

  • Ponts Nelson Mandela
  • Pont Amont
  • Pont National
  • Pont de Tolbiac
  • Pont de Bercy
  • Pont Charles de Gaulle
  • Pont d'Austerlitz
  • Pont Sully
  • Pont de la Tournelle
  • Pont Marie
  • Pont de l'Archevêché
  • Pont Saint Louis
  • Pont Louis Philippe
  • Pont au Double
  • Pont d'Arcole
  • Petit Pont
  • Pont Notre Dame
  • Pont Saint Michel
  • Pont au Change
  • Pont Neuf
  • Passerelle des Arts
  • Pont du Carrousel
  • Pont Royal
  • Passerelle Solférino
  • Pont de la Concorde
  • Pont Alexandre III
  • Pont des Invalides
  • Pont de l'Alma
  • Passerelle Debilly
  • Pont d'Iéna
  • Pont de Bir-Hakeim
  • Pont de Grenelle
  • Pont Mirabeau
  • Pont de Carigliano
  • Pont Aval
  • Pont d'Issy







Vagy Londont, ami ugyancsak nem a hidak városa:
  • Battersea Bridge
  • Albert Bridge
  • Chelsea Bridge
  • Vauxhall Bridge
  • Lambeth Bridge
  • Westminster Bridge
  • Waterloo Bridge
  • Blackfriars Bridge
  • Millennium Bridge
  • Southwark Bridge
  • London Bridge
  • Tower Bridge
és még mellette vagy egy tucat híd vonatoknak.

10 komment

Címkék: budapest közlekedés tüntetés unnep

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr42382552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melllvar 2008.03.16. 18:59:52

Persze, persze ertem az ervelest, meg talan egyet is ertek vele. De a hiddal valo ellatottsagrol (ekes magyarul) csak annyit szeretnek mondani, hogy sem Parizst (keskeny, sekely folyo amugyis), sem Londont nem bombaztak porra (nem, meg az angliai legi csata alatt sem) hidastul-mindenestul. Illetve egyik varos sem nyogott 40 evnyi nem tul hidbarat kommunista tervgazdasag alatt hidepites helyett. Erdekelne Varsoban vagy akar Kievben hany hid van...

Tobb hidat Budapestre, addig is el innen. Pisz.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.03.16. 19:27:09

:)
Ajánlom az időutazást: nemhogy hidakra, de a város felújítasara sem volt energiája a politikai eliteknek. Se 50, se 60, se 20 év alatt.
elinnen.blog.hu/2008/03/04/idoutazas_bizonyitekok

Jártam Lengyelországban (általam látogatott legkeletibb európai ország) és láttam Drezdát.
Mindkettőt jobban szétlőtték mint Budapestet.
Meddig lehet a háborúra és a rendszerváltás előtti időkre hivatkozni?

Ajánlom figyelmedbe pl. Shenzhent, ahol 30 év alatt világvárost építettek a semmiből.
en.wikipedia.org/wiki/Shenzhen
Tudom ott meg kínaiak vannak, nekik azért könnyű.

Köszi a hozzászólást, ebből is jó blog téma lehet :)

kujoon 2008.03.17. 01:07:51

mellvar szavaihoz csatlakoznek, ami Párizst illeti, jártam ott, szerencsére nem is 1x; a Szajna az egy kis macskapisilés folyó a Dunához képest, a kis alacsony sétahajóról is szinte meg lehet érinteni a híd alját.Akkora folyóra nem nagy kunszt annyi hidat építeni; ráadásul Párizs fejlettsége mindenféle téren nem említhető együtt Bp-ével. Kb. pont annyira nem, mint a Szajna vízgyűjtő területe a Dunáéval...
De egyébként a poszt télleg jó, valós a probléma, közlekedtem 6 évig Bp-en naponta, rettenetes hidazni.
És az(oka)t is a folyóba lőném, akik miatt több 10 évig az Árpád híd után északra a következő a komáromi híd volt...

kujoon 2008.03.17. 01:10:22

"közlekedtem 6 évig Bp-en naponta"
úgy értem, hogy melóba járáson kívül, szinte teljes munkaidőben és kocsival, gyk:mint egy taxis

Melllvar 2008.03.17. 19:44:25

Sajnos nem tudok folyton a kommunizmus moge bujni, termeszetesen komoly gond van a magyar virtussal/mentalitassal is. 50 eve tizedennyi autonak eleg volt az a par hid, de megjegyzem ezert nem is lett ujbol Kossuth hidunk. Azt a gyonyoru Erzsebet hidat meg papirmasebol huztak fel megint. broaf.
Drezdat jo peldanak tartom, Kinaval viszont ne peldalozzunk - amig 1 milliard paraszt turja az iszapot egy bivaly mogott, konnyu infranstrukturat fejleszteni a specialis gazdasagi ovezetekben. On the other hand, oket is hivtak mar Azsia nemetjeinek :)

Elnezest, amiert makacskodok, de nekem tetszik a regi Bp., a komcsi "epiteszettol" es a modern gagyitol viszont dinamittal valnek meg.

Melllvar 2008.03.17. 19:48:00

Tetszik az idoutazos bejegyzes - a kedvenc hetedik keruletemben buszken szoktam mutogatni a kulfoldi barataimnak a golyonyomokat :)

Persze csak azokon a hazakon, amik epp nem az osszedoles hataran allnak :(

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.03.17. 20:07:57

Abban egyetértünk, hogy Budapest építészete remek. Volt. A Millenium könyékétől egészen talán a harmincas évekig. (Nem tudom kommentbe berakni, de láttam valahol a Madách térből induló sugárút tervét - most is csodás és modern lenne. Mi lenne velünk, ha most is ennyire innovatívak maradnánk... )

De azóta? A szétlőtt, golyólyugatta falak mutatják, hogy Budapestet szétlőtték, de nem rombolták le! És vegyük észre, hogy azóta nem sikerült felújítani!
A világon mindenütt a folyó partokat, mint kiemelt zöld területet használják. Sétányokat, korzókat alakítanak ki. Mi nem, hanem a forgalmat akarjuk bővíteni.

Imádom Bécset, Krakkót, Prágát, Londont a régi építészete miatt. Nekünk is meglenne a lehetőségünk egy csodás városra, ha csak kicsit is foglalkoznánk ezzel.
De nem teszük. A hidak száma csak egy jel, hogy semmiféle koncepció vagy fejlesztés nem folyik.
És ez sajnos pártoktól és rendszerektől független.

Mindig elolvasom külföldön az utazási irodák ajánlatát Mo-ról. Két-három napnál többet nem képesek semmit sem mutatni.
Szomorú és nem látom, hogy lenne terv a következő 20-30 évre, mert kevesebb idő alatt úgysem javítható meg a város. Tehát itt kb. 40 évig nem lesz lakható város.

Melllvar 2008.03.17. 20:48:20

Egyrol beszelunk. :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.03.17. 20:59:19

Holnap lerakok egy téglát valahova.
Végül is vagyunk itt 2 milliónyian, a többieket is rábeszélem erre.
Véletlenül, hátha sikerül egy lakható várost csinálni. Vagy legalább lesz egy téglahalom. Vagy fogpiszkáló, ha el nem... :)

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.04.16. 11:55:53

Egyfelől igaz, hogy több híd kellene. Másfelől hiába építünk hidakat, ha nem tudok hol lehajtani róla. Felhajtani sem. Nincsenek utak. Ezt a várost nem arra tervezték, hogy ennyi autó közlekedjen. Szóval a hidak csak probléma egyik része...
Nem csak Magyarországot bombázták szarrá, és nem csak itt haltak meg milliók, és nem csak Magyarország vesztett háborút. Emléxik valaki Japán miért is kapitulált? Hol is tart ma Japán? :)
süti beállítások módosítása