Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

  • Hibás feed URL.

Kedves Mo!

2008.04.18. 09:45 escaper

Mottó: "Kérnék egy számot a BKV-soknak, Rihannától a Shut up and drive-ot" :)
 
Hihetetlen, de úgy néz ki, mégsem reménytelen ez a város, ez az ország.

Nem történt semmi különleges, azon kívül, hogy néhányan nem teszik azt, amit szoktak.
Először a BKV alkalmazottak tanakodtak, majd jónéhányan nem dolgoztak.
Erre az emberek egy része helyettük kocsiba ült, mások biciklire pattantak, ismét mások gyalog intézik el a dolgaikat. Persze a taxikat is többen használják.
És lássatok csodát, vidám emberek jönnek-mennek mindenütt, minden felgyorsult, én például mai elintézendő körutamat negyed annyi idő alatt tettem meg.
Munkatársakat szállítottam, röhécseltünk, beszélgettünk, végre öten ültünk egy autóban és nem öten hét kocsiban.

Asszongya a zújság:

 

A megkérdezettek harmada nem megy dolgozni vagy iskolába a BKV-sztrájk miatt pénteken. A közszolgálati televízió esti híradójában közzétett adatok szerint az emberek 32 százaléka azt mondta, hogy nem megy majd dolgozni vagy iskolába, hét százalékuk pedig sehogy nem közlekedik.

A megkérdezettek 27 százaléka azt tervezi, hogy autóba száll, 17 százalékuk biciklivel közlekedik majd, 14 százalékuk gyalogolni fog. Mindössze három százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy taxival utaznak, derült ki a felmérésből.

Tehát értelmezve a fentieket egy kicsit távolabbról.
Ezek szerint:
- Budapest 32%-kal van túl népesedve, amivel lehetetlenné tesszük a normális működést
- a maradék 68%-a kocsiba száll, vagyis egy csökkenő népesség mellett 18%-nyi autóforgalom növekedést is kibírna a város jelenlegi úthálózata
- 17% biciklivel közlekedik(!) és 14% gyalogol, emberek, ha az az ára a zöld közlekedésnek, akkor most számoljuk fel a BKVt!
A maradék 3% pedig fellendíti a személyfuvarozást.

Ezen kívül egyetlen őrült, barom szabályszegővel nem találkoztam, sőt normális rendőri ellenőrzést láttam néhány csomópontban. Ezek szerint az alkalom szüli a tolvajt elv érvényesül: ha nincs ok és van ellenőrzés, akkor a mindenki tud normálisan viselkedni.

Tehát egy levél:
Kedves városvezetés!

Isten és a BKV kegyelméből kaptak egy modellt, amiről bebizonyosodott, hogy zseniálisan működik. Nem kell százmilliókat szakértőkre költeni, hogy letegyék az asztalukra, hogy mi a rossz ebbem a városban. Nyissák ki a szemüket és tanuljanak!

Tessék kevésbé centralizálni ezt a vízfejű országot, hogy ne itt tömörüljön két millió ember és 10-12 darab főbb útszakaszon tuszakolodjanak át nap, mint nap. Látjuk, hogy 600.000 emberrel kevesebben már működik a város.
Amiből világosan kiderül a jelenlegi városvezetés az 1950-es népességgel tervez.
Tessék vonzóbbá tenni más városokat is, hogy érdemes legyen átköltözni és élhetőbb életet élni.
Tessék lehetőséget nyújtani a zöld közlekedésnek, és lám máris felgyorsul az egész város.
Tessék rendőri jelenlétet biztosítani, hogy a legkisebb szabálysértés is azonnal kiszűrésre kerüljön.

Ha nem teszik ezt, akkor néhány nap múlva ismét visszakapják azt a neurotikus, vadkeleti várost, aminek a polgármestere is kénytelen szabálysértőnek lenni, ezzel beismerve, hogy az egész használhatatlan.

Üdvözlettel,
Budapest

5 komment

Címkék: budapest közlekedés városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr95431088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.04.18. 11:28:54

na igen, nem is beszélve arról, hogy milyen csend van :)
nekem úgy tűnik legalábbis. úgy tűnik tehát, hogy van megoldás, jól látod :)
csak attól tartok, hogy ha minden visszazökken a korábbi kerékvágásba, gyorsan el fogjuk felejteni, hogy milyen jó is volt ez az egy nap...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.04.18. 12:13:53

Plusz még a buszsávokat is fel lehet számolni!

NaP · http://nagyek.blog.hu 2008.04.21. 09:36:19

Minden javaslatod közvetlen és nagymértékű anyagi ráfordítást igényel. A mi szeretett államunk jelenleg sokkal-sokkal többet költ, mint amennyit szabadna neki. A következő postodba leírhatnád, hogy milyen költségvetési pénzeket csoportosítanál át a megvalósításukra.


"
Tessék kevésbé centralizálni ezt a vízfejű országot, hogy ne itt tömörüljön két millió ember és 10-12 darab főbb útszakaszon tuszakolodjanak át nap, mint nap. Látjuk, hogy 600.000 emberrel kevesebben már működik a város.
Amiből világosan kiderül a jelenlegi városvezetés az 1950-es népességgel tervez.
"
Nem a városvezetés centralizál. Rákosi idejében még megmondták a lakosságnak, hogy ide, vagy oda költözzön, ez most nem járható út. Még szerencse! Mit szólnál hozzá, hogy ha pont téged raknának ki Hortobágyra? Közérdekből lehetne épp kisajátítani, de a kisajátítások ideje hosszú (lásd pl. M0), ráadásul iszonyat pénzekbe kerül. Sosem térülne meg ez a kiadás!
Ráadásul a területek építési területté átminősítése sem a városvezetés kompetenciája, hanem a kerületeké, illetve az agglomerációs településeké. Őket az építési vállalkozók pedig megveszik zsebből.

"
Tessék vonzóbbá tenni más városokat is, hogy érdemes legyen átköltözni és élhetőbb életet élni.
"
Nem is tudom, hogy sírjak-e, avagy nevessek!
A reakcióm többi részét töröltem, mert még sértődés lenne belőle! :(
Csak annyit, hogy írj már le valami módszert erre!

"
Tessék lehetőséget nyújtani a zöld közlekedésnek, és lám máris felgyorsul az egész város.
"
Ez megint drága. Ha a vonatra felszállok biciklivel, akkor kevesebb embernek jut hely. Ha mindenki biciklivel száll fel, akkor fele annyi embernek jut hely. Több, ill. hosszabb szerelvényekre lenne szükség. Jegyárakat, bérlet árakat ugye nem lehet növelni, mert már így is magasak, tehát még jobban dotálni kell a vasutat. Erre honnan lenne pénz?
Honnan vegyük el a pénzt? A nyugdíjasoktól? A GYED-et szüntessük meg, vagy a tűzoltóságokat?
Azok az emberek, akik pénteken szabadságon voltak, azok legyenek egész évben szabadságon? Ki fizeti azt nekik ki? Te? Vagy fizessen az állam csak azért, hogy ne járjanak be dolgozni?? Rögtön senki sem akarna dolgozni, mindenki az állami szabadságoltak közé szeretne tartozni! Vagy pusztuljanak? Ne dolgozzanak? Miért pont ők? Miért ne Te?

"
Tessék rendőri jelenlétet biztosítani, hogy a legkisebb szabálysértés is azonnal kiszűrésre kerüljön.
"
Jó ötlet, de már megint a pénznél vagyunk. Ha a rendőr az utcán sétál, forgalmat irányít, akkor nincs máshol. Rendőrből is nagyon kevés van, pl. sokan korai nyugdíjba menekültek, vagy magáncégekhez mentek, tehát belőlük is több kellene. Ismét pénz. De az előbb már így is elvettünk a rendőrségtől pénzt, hogy vonatokat vehessünk.

Összegzésképp - de ne legyen sértődés belőle - ezek teljesen életszerűtlen javaslatok.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.04.21. 14:24:21

NaP:
- a blogom általában szarkasztikus, ha nem derül ki akkor az én hibám

- imádom azt a hozzászolást, hogy csoportosítsam át én a költségvetést. Eltévedt a taxis, ha vállalta a fuvart találjon már haza.
Én végzem a munkám, a politikusoknak is azt kéne tenniük, amíg kapnak pénzt addig fogadják a kritikákat és javítsanak a teljesítmányükön. Ha felkérnek én is szívesen elköltök néhány százalékot a saját eszement ötleteimre. De hát - ennyi eszük még nekik is van - nem kérnek fel.

- Én hozzájárulok a lakosság csökkenéshez, márcsak hálni járok haza. Nemsokára azt sem.

- Pénz kell az állam fenntartására? Jaj, nahát!
Én fizetek adót, ahogy a szüleim, barátaim is. Semmiféle társadalmi szerződést nem tart be az állam, miközben svéd adózásunk van. Mindenben magánszolgáltatókat fizetünk (EÜ, oktatás, víz, telefon, stb.) a közlekedés, a gáz, közrend és ügyintézés, ahol nem tudunk mástól vásárolni. Vagyis az adó forintjainkért közvetlenül nem kapjuk meg, amit elvárnánk. A feladatait NEM ELÉGSÉGESEN látja el az állam!
Gazdagabb és szegényebb országban is éltem. Ilyen pofátlan, működésképtelen országgal nem találkoztam.
Az emberek egymás közti viszonya kőkorszaki ebben az országban, ami meg nem pénz kérdés.

És valóban teljesen életszerűtlen javaslatok, pont annyira mint az élet itt. Amiben szerencsémre egyre kevesebbet veszek részt és máshol élvezem az életszerű megoldásokat, ahol csak a szakmámhoz kell professzionálisan értenem, a többiek meg elvégzik a saját munkájukat. Pl. soha többé nem kell tudnom napra pontosan ki a pénzügyminiszter vagy az EÜ vezetője.

Szebb NaPot! :)