Miért épp nem Mo?

Hogy elmentem, annak oka van. Birka birkának farkasa ez az ország. :)

Akik már elmentek...

ip-location

Célpontok

Időutazás - visszajelzés


Ha találkoztál az időutazás bizonyítékaival, kérlek jelezz vissza a helyszín fotójával és pontos címével: el.innen@freemail.hu

Utolsó kommentek

  • cecelegy1964: az nem lehet, hogy a meg meg jeleno ufok idoutazok ? (2011.01.12. 20:57) Időutazás - bizonyítékok
  • cecelegy1964: superfuntimehappeningyes.blogspot.com/2008_01_01_archive.html / ez éppenseggel lehet az ido... (2011.01.12. 20:36) Időutazás - bizonyítékok
  • birkusz: Magyarország volt, van és lesz. Legalább is a díszletek léteznek. Olyan, mint ha lenne. Pedig ninc... (2010.11.07. 06:51) Akik nyugodt álmodat vigyázzák - 1.
  • DR.version: megkerdojeleznem hogy normalis vagy, dehat hulyeknek all a vilag :D (2010.10.29. 21:01) Időutazás - bizonyítékok
  • escaper: @balage_81: Ha akar szoban is tamogatod az eroszakot, vagy elturod, hogy aldozatokka valjanak, aki... (2010.09.25. 18:55) Mo és a jog
  • Utolsó 20

TV műsor

Nincs megjeleníthető elem

TV vagy internet?

2008.04.30. 17:20 escaper

Addig-addig viccelődtem, hogy az internet elmúlt, hogy tényleg.
Néhány napig offline lettem. Se írás, se olvasás. A következmények ismertek: a pszichiáterem csodálkozó szemmel nézte végig az agresszív kirohanásaimat, egészen addig, amíg teljesen be nem fedtem a hulláját földdel.

Aztán hívtam a kedvenc Kapitányomat, hogy vezessen vissza az univerzumba. Persze, Szőke kapitány helyett hallgathattam liftzenét és figyelmeztetést, hogy rögzítik a beszélgetést. Már ha egyszer eljutok oda. Végül sikerült átverekednem magam a call-(center)-girl-ön, egészen a technikai emberekig, akik mondták, hogy van net, csak indítsam újra a modemet. Bill Gates óta teljesen természetes az elektronikai amnézia előidézése, amit persze már ezerszer megpróbáltam.
Azért ez a kapcsolja-ki-be, mennyire mindennapos. Ha ezt csinálnák velem egy autópályán 130-nál, ha érzem, hogy a fék asszisztens gyenge: kapcsoljam ki-be a gyújtást, hát nem örülnék. Bár amióta ültem rebootoló interkontinentális repülő járaton, azóta az extrém sportok vicces kis gyerekjátéknak tűnnek.


Persze, hogy nem volt net, csak lustizni akartak a kis matrózkák. Végül 3 nappal későbbre kiküldtek egy szerelőt, aki reggel 8 és 2 közt majd jön valamikor. A szerelő várás Mon a kő-papír-olló stratégiájához hasonló: ha otthon ülsz a megadott időpontban, akkor lehet hogy fél órával később jönne, de mivel elmentél, azért várhatsz újabb 3 napot. De ha elmész az elején, akkor is lemaradsz stb.

Mondjuk, ismerem már a céget, mert a környék internetesítésénél is barátkoztunk egy sort pár éve. Ugyanis feltúrták az egész utcát majd' két hétig. Mivel a garázsunk előtt is sikerült egy tankcsapdát ásniuk, ezért addig a BKVval utazás élményeit élveztem. De aztán akár egy választáson , elkezdődött a lövészárkok betemetése. Ez is olyan maoi volt: nem tudtam a sportkocsimmal kiállni, mert fennakadt az alja. Még az utcában voltak, amikor sikerült utolérnem a mérnöküket, hogy jó lenne, ha meghagynák az offline életem is, esetleg, ha autózni szeretnék. Nem értette, mert szerinte minden ugyanolyan, mint mielőtt felásták az utcát. Aztán kezdte pedzeni, hogy az autóm valószínűleg nem a kerti meggyfánkon termett, hanem VALAHA be kellett állnom, ami az adott paraméterekkel láthatóan reménytelen lett volna. Szóval morogva küldött 2 embert, hogy a kapu kijárónkat ismét alapvető funkcióival lássák el.

Na, ilyen és hasonló előzmények után jött a Kapitány imposztora. Aki rövid telefonos eszmecsere után megoldotta a problémát, net és a TV is tökéletesen működött! Elégedett voltam - pár perc alatt végzett.
De aztán elkezdett jelszinteket mérni, meg a társasház szerződésit kérdezte tőlem: a szomszédok szerződés számát, meg hogy kik is azok. Végül telefonálgatott, dobozokat és kábeleket szerelgetett, majd mondta, hogy végeztünk írjam alá a papírokat. Röpke másfél óráig tartott az utójáték.
Szerencsére a net sebességét közösen ellenőriztük, gondoltam a TVt is megnézem. Hát minden adón a hangyák háborúja zsizsgett a szellemképes adókon.
Mondok magamnak és neki, hogy ez így nem lészen jó, kiscsillag. Kicsit sértődött lett, hogy nem értékelem a munkáját és felületesen ítélem meg. Beszélgettünk a TVm zajszűréséről, majd a kábelezés minőségét pocskondiázta. Amit ugye a saját kollegája hajtott végre néhány évvel ezelőtt.
Aztán újabb félórás tevés-vevés, és feltette a modern kor médiakutatóinak alapvető kérdését: TV vagy internet? Magam nagyon örültem, hogy ilyen filozófikus témáról is lehet beszélgetni egyszerű szerelőkkel. Szerényen tértem ki a választás elől és megvédtem az offline szolgáltatásokat, hiszen az online fizetős tartalom és minőség sajnos még a jövő zenéje.
A válasza viszont lerántott a földre: úgy érti, hogy mostantól kezdve vagy tévézni akarok vagy internetezni (kizáró vagy - szerk.), mert a kábelek, csatlakozók, vízerek és a bolygók állása nem teszi lehetővé mindkettőt. Mondtam, hogy mielőtt az utójátékba belekezdett, akkor volt egy pillanat, amikor mindkettő működött. Igaz, mondta, de azóta szabványosította a beszerelést, mert az előző szerelő nem követte a szabályokat.
Erről én azt gondoltam, hogy nem a szerelési szabályaikra esküdtem fel, hanem szolgáltatásokat rendeltem meg mint a csodálatos 3-as: TV, internet, telefon. Miért is kéne választanom, ha működnének egyszerre is? A belső szabályzatát magyarázta, hogy milyennek kell lenni a kábelezésnek, bár amikor előkerítettem a bizonyítékot, hogy ugyanúgy az UPC kábelezte, akkor személyeskedésnek vette: nem bízom az ő ítéletében.
Erre kénytelen voltam Mekk mesternek nevezni, amire sértődötten visszacsinált mindent és lássatok csodát, most TV és internet is van! Egyszerre! No, a maoi technológia képes egy dróton akár három szolgáltatást is keresztül szuszakolni.

3 komment

Címkék: tv internet upc

A bejegyzés trackback címe:

https://elinnen.blog.hu/api/trackback/id/tr100447842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.01. 00:25:18

Birtokomban van egy 70 perces telefonbeszélgetés (ma jó, ebben benne volt a várózene is) utolsó 25 perce (ha ők felveszik, én is), amelyben elvergődök a technikailag képzettebb csókához, és nem tudom meggyőzni arról, hogy

- ha az index.hu, origo.hu, google.com stb. meg a többi site nem elérhető, vagy csak 3 byte/s sebességgel, viszont

- ugyanekkor a www.chello.hu az izmos Flash intróval együtt pikk-pakk lejön a számítógépemre,

akkor nem a routeremben és a wifi hotspotomban van a hiba, mint azt tetszik magyarázni, mert akkor a chello.hu sem jönne.

Én voltam a hibás, mert spórolni akartam: rájöttem, hogy a legkisebb csomag is jó lenne nekem, még ha csak a garantált sávszélesség (bár ez töredéke a csomag nevében szereplő névlegesnek) jönne mindig, akár az is.

Kiderült, nem: kb. óránként elment 20-30 percre a net, néha a modem kikapcs-bekapcs meggyógyította, de máskor meg nem. Nem lassú volt, hanem egyszerűen elment, szevasz.

Megoldás: egy hét szenvedés után kettővel nagyobb csomagra váltottam, az most frankó. Havidíj: mint azelőtt. Vigasz: a Matáv ADSL ennél is szarabb. Tanulság: nincs ingyen ebéd, de még csak olcsó se.

whack 2008.05.01. 12:32:02

Hello!

A cégnek 3 féle "szerelő" típusa van.

1. Az alvállalkozó alvaállakozója. (akik nagyrészt pékek, biztonsági őrök, vagy egyszerűen van jogsija megtelefonja)
2. az üzeltkötők akik az aláírást gyűjték az előfizetőktől jutalék ellenében
3. a szakértők (belső emberek) akik akkor menne ki, ha az első kategóriából csődöt mondtak. Nagyon is értenek hozzá.

A helpdesken pedig igenis szakértők vannak, akik épp felsőoktatásban tanulnak vagy végeztek is már szakirányon, csak nem volt még kiugrási lehetőségük.
Illetve bocsánat. Vannak fent Pesten és vannak vidéken (debrecenben). A debreceniek..háát, olcsóbb munkaerő, gyengébb képességek. PErsze, mindent olcsóbban kell kihozni. SZóval ott már hiányos a szakértelem egy cseppet.

Az meg, hogy a szerelő mikor is tud kimenni..
Vagy 9 és 13:30 vagy 13:30 és 16:30 illetve 16:30 és 20 óra között. Szóval az kicsit túlzás volt.

A lényeg, hogy az alvállalkozó is alvállalkozóval végezteti a munkát. Persze ez minden multinál így van. Minnél több kezen kerszetűl megy aát a dolog ugye annál nagyobb az esélye, hogy a minőség romlására megy.
Akik meg az utcát túrják.. Na ők kik? Hát persze, hogy alvállalkozók.

Kritikuss 2008.05.01. 14:17:24

Ez mindíg így van. Az én internetes kapcsolatom is mindíg haldoklik de nem tudnak vele mit kezdeni. Már 2 hónapja jön a szakember. Miután meglett rendelve az akkor még nagynak számító 1 megás net kijött következő évre. Eredetileg Karácsonyra szántuk de csak a jövő évben örvendeztetett meg minket. Állítólag a telefonvonallal volt gond. De senki nem látott szerelőt. Kijött összedugta és ment is...
süti beállítások módosítása